شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
دفتر کتابخانه ملی در استان قم به کار خود پایان داد!

دفتر سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان قم به علت عدم تامین ساختمان اداری این دفتر به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام هادی قبادی مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، ضمن تایید پایان کار دفتر سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان قم گفت: متاسفانه با توجه به پیگیری‌های فراوان در دو سه سال اخیر برای تامین ساختمان اداری این دفتر در استان قم و به نتیجه نرسیدن این موضوع مسئولین سازمان متبوع پایان کار این مدیریت را اعلام کردند و در نامه‌ای دستور انتقال تمامی امکانات و تجهیزات اداری به تهران را خواستار شدند.
 
وی ادامه داد: استان قم با توجه به زمینه‌های فراوان همچون تاریخ و قدمت این استان، مرکز مذهبی و سیاسی کشور، انبوه اسناد تاریخی و نسخ خطی در این شهر، وجود پژوهشگران و موارد سزاوار استقرار این دفتر را داشت اما علی‌رغم همه تلاش‌ها این موضوع محقق نشد.
 
 
این مقام مسئول بیان کرد: تا قبل از راه اندازی مرکز قم ، ۱۲ مرکز استانی و منطقه‌ای وجود داشت. با توجه به ماهیت ملی بودن، این سازمان فاقد هرگونه اعتبار و امکانات استانی بوده و راه‌اندازی مراکز استانی بنابر ضرورت و اعلام نیاز مسئولان  استان‌ها و حمایت‌های استانی صورت می‌گیرد. در استان قم شوربختانه این موضوع به گونه ‌ی دیگر رقم خورده است و در طول دو دهه گذشته، تلاش‌های صورت گرفته به ثمر ننشست و در سه سال گذشته هم به‌رغم پیگیری های فراوان، به نتیجه‌ای نرسید.
 
حجت‌الاسلام قبادی تصریح کرد: به همین منظور بنده در قالب نامه‌ای به استاندار محترم ضمن تشکر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های وی، معاونین و مجموعه مدیریت استان با توجه به عدم تامین ساختمان اداری پایان کار این دفتر را اعلام و تمامی امکانات و تجهیزات اداری آن را طبق دستور سازمان متبوع به تهران انتقال دادیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها