دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
فراخوان جمع‌آوری کتاب برای یک کتابخانه در «کوار»

مسئول جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی در بنیاد کتاب حیرت، از اجرای طرح جمع‌آوری کتاب برای کتابخانه در مدرسه دخترانه زینبیه شهرستان کوار خبر داد.

مجید خادم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، اعلام کرد: «بنیاد خیریه کتاب حیرت»، برای اولین پروژه خود در سال ١۴٠٠ و به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی، در تلاش است تا کتابخانه‌ای با ۵۰۰ جلد کتاب در مدرسه‌ دخترانه زینبیه در مظفری شهرستان کوار تأسیس کند و به دانش‌آموزان هدیه دهد.
 
به گفته دبیر دوسالانه ادبی حیرت، تاکنون حدود ۲۵۰ کتاب با کمک اعضای انجمن خریداری شده است. از علاقه‌مندان درخواست می‌شود کتاب‌های اضافی خود را که خوانده‌اید و به آن‌ها نیازی ندارید، از ۱ تا ۲۲ خردادماه به دست این بنیاد برسانند تا بتوان کتابخانه را در هفته آخر خرداد افتتاح کرد.
 
وی با بیان اینکه کتاب‌ها در محل ساختمان مدرسه و انجمن حیرت جمع‌آوری خواهند شد، افزود: کتاب‌‌ها می‌توانند برای هر رده سنی و در هر موضوعی به‌جز کمک درسی و کنکور باشند. نو یا کهنه‌بودن کتاب‌ها اهمیت چندانی ندارد.
 
خادم خطاب به همراهان این طرح نیک‌اندیشانه، گفت: لطفاً هر تعداد که می‌توانید، کتاب به دست ما برسانید. در خانهٔ هرکدام از ما تعدادی کتاب انبار شده که دیگر نیازی به آن‌ها نداریم و می‌توانیم از این راه، از رکود و سکون خارج و به مسیر پرفایده‌ای واردشان کنیم.
 
وی درباره رده سنی دختران محصل در این مدرسه، اعلام کرد: این دانش‌آموزان در رده متوسطه قرار دارند و بین 13 تا 18 سال هستند.
 
یادآور می‌شود: علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح می‌توانند کتاب‌های خود را به نشانی: شیراز، بلوار زند، خیابان انوری، کوچه یک، پلاک 101 ارسال کنند یا تحویل دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها