چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کتاب خاطرات حجت‌الاسلام راستگو منتشر می‌شود

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قم با اشاره به ضبط خاطرات شفاهی حجت‌الاسلام راستگو، از انتشار آنها در قالب یک کتاب و تا پایان سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام هادی قبادی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره تهیه و تدوین تاریخ شفاهی فرهیختگان استان قم گفت: به منظور تهیه و تدوین تاریخ شفاهی فرهیختگان که همواره از سوی کتابخانه ملی ایران انجام می‌شود، در سال ۱۳۹۸ کار ضبط خاطرات حجت‌الاسلام راستگو در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی قم آغاز و تا بهار سال جاری ادامه پیدا کرد که در مجموع طی ۲۰ جلسه و در  ۲۳ ساعت خاطرات وی کامل ضبط شد.
 
قبادی اضافه کرد: در جلسه مقدماتی جمع‌آوری خاطرات حجت‌الاسلام راستگو، به خاطرات خوش کودکان و نوجوانان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ از برنامه‌های او اشاره کردیم و از همان جلسه متوجه اوج اخلاص و بی‌ادعایی او شدیم و این مهم در تمام جلسات ضبط خاطرات آن معلم تربیتی بخصوص در بخش خاطرات دوران دفاع مقدس جریان داشت.
  
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قم تصریح کرد: حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو در انتقال مفاهیم و پیام‌های دینی و اخلاقی به زبان کودکان و نوجوانان، هنرمندی متبحر و زبردست بود. بیان شیوا و جذاب وی در طرح موضوعات مختلف، به کارگیری لطائف منحصر به فرد از متون دینی، بهره‌مندی از طنز فاخر و تاثیرگذار، خوش‌ر‌ویی و خوش‌مشرب بودن، ابتکار عمل در به کارگیری شیوه‌های هنرمندانه جذب کودکان و نوجوانان به مقوله‌های دینی و قرآنی، از جمله ویژگی‌های او بود.
 
وی یادآور شد: به این دوست عزیز سفر کرده قول داده بودیم که پایان سال جاری این کتاب منتشر شود، اما افسوس که تقدیر چنین رقم خورد که مراسم رونمایی از کتاب خاطرات آن زنده‌یاد بدون حضور او برگزار شود. امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 99 مجموعه خاطرات حجت‌الاسلام راستگو را به چاپ برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها