پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
نقش استان گلستان در دفاع مقدس کتاب می‌شود

«غلامرضا خارکوهی» نویسنده و تاریخ نگار گرگانی، گفت: در تلاش هستیم که اقدامات انجام شده در 14 شهرستان استان گلستان را در دوران دفاع مقدس گردآوری کنیم.

غلامرضا خارکوهی نویسنده و تاریخ‌نگار گرگانی و صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول نشریه انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد هشت سال دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در گلستان گفت: امسال چهلمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس را در پیش‌رو داریم و در راستای زنده‌نگهداشتن این دوران طلایی در تاریخ نسبت به تدوین و نگارش نقش استان گلستان در دفاع مقدس اقدام شده است و در تلاش هستیم که اقدامات انجام شده در 14 شهرستان استان را در دوران دفاع مقدس گردآوری کنیم.

وی افزود: کلیات نقش استان گلستان در دفاع مقدس در چند کتاب پیش از این تدوین و نگارش شده است؛ به‌ویژه در سال 95 در کنگره چهار هزار شهید استان گلستان به‌خوبی به آن پرداخته شد اما به‌صورت شهرستانی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

خارکوهی ادامه داد: امسال به مناسبت چهلمین سال پیروزی دفاع مقدس به این موضوع به‌صورت شهرستانی توجه خواهد شد.

وی گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس دوران طلایی و درخشان تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و در این جنگ یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم.

خارکوهی یادآوری کرد: در هشت سال دفاع مقدس 100 کشور به‌صورت مستقیما به عراق کمک می‌کردند و روسیه در آن زمان اجازه ورود سیم خاردار را به ایران نمی‌داد.

وی افزود: اکثر شهدای هشت سال دفاع مقدس از نیروهای بسیجی و داوطلب بودند و درجه‌های نظامی برای ایثارگری در آن زمان زیاد معنا و مفهوم نداشت.

نویسنده و تاریخ‌نگار گرگانی، گفت: استان گلستان که در دوران هشت سال دفاع مقدس جزئی از استان مازندران به‌شمار می‌رفت ولی نقش ارزنده‌ای در هشت سال دفاع مقدس ایفاء کرد و سند آن چهار هزار شهید و بیش از 15 هزار جانباز و آزاده است.

تاریخ نگار برجسته استان گلستان بیان کرد: بسیاری از افراد که پشتیبانی جنگ را انجام می‌دادند نامی از آن‌ها در تاریخ باقی نمانده است و درخواست داریم که دستگاه‌های اجرایی همراهی داشته باشند تا بتوانیم موشکافانه نسبت به نقش بخش‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی در هشت سال دفاع مقدس بپردازیم.

«حماسه 5 آذر سال 57 گرگان»، «انقلاب اسلامی به روایتی دیگر»، «تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات آیت‌الله  طاهری گرگانی»، «استان گلستان در انقلاب اسلامی»، «استان گلستان به روایت اسناد انقلاب»، «خاطرات آیت‌الله نورمفیدی»، «فرآیند تأسیس بسیج و ادغام آن با سپاه»، «خانه امن»، «روایتی از نقش استان گلستان در دفاع مقدس»، «استان گلستان در نهضت امام خمینی» و «نقش جهادگران سنگر ساز بی سنگر» از جمله تالیفات غلامرضا خارکوهی نویسنده و تاریخ‌نگار گرگانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها