یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
تشریح حقوق بین‌الملل و سازمان‌های جهانی برای نوجوانان به زبان ساده

سیدمحمدمهدی سیدناصری از تالیف مجموعه‌ای سه‌جلدی برای نوجوانان خبر داد و گفت: در این مجموعه تلاش کردم حقوق بین‌الملل و سازمان‌های جهانی را برای نوجوانان با زبانی ساده تشریح کنم.

سیدمحمدمهدی سیدناصری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثار در دست تالیفش گفت: من سال‌ها در رشته حقوق درس خوانده و پژوهش کرده‌ام. با توجه به اینکه فهم اصطلاحات حقوقی برای دانش‌آموزان و دانشجویان سخت است، چه در زمان تحصیل و چه در زمان تدریس در دانشگاه سعی می‌کردم مطالب را برای خودم و دانشجویان ساده کنم تا بتوانند به راحتی آن را درک کنند.
 
این مولف در ادامه بیان کرد: از سویی علی‌رغم گسترش روابط بین‌المللی در جهان، مردم نیاز دارند با هم ارتباط داشته باشند و با سازمان‌های بین‌المللی آشنایی داشته باشند. اما می‌بینیم میزان آشنایی نوجوانان با مفاهیم حقوقی و سازمان‌های بین‌المللی بسیار کم است و تا به‌حال کمتر کتابی در این زمینه منتشر شده است. براین اساس سعی کردم این مفاهیم را با زبانی ساده و قابل فهم برای نوجوانان بیان کنم و مجموعه‌ای سه‌جلدی با موضوع حقوق بین‌الملل برای نوجوانان و دانش‌آموزان مقطع دبیرستان آماده کردم و برای چاپ به موسسه نشر و تحقیقات ذکر سپردم.
 
وی درباره محتوای این مجموعه توضیح داد: نخستین جلد این مجموعه با عنوان «سازمان ملل متحد به زبان ساده» شامل 75 پرسش و پاسخ درباره سازمان ملل است و در آخر پرسش‌هایی مطرح می‌شود تا اطلاعات نوجوانان و میزان درک و فهمشان از مطلب را بسنجد.

سیدناصری افزود: جلد دوم با عنوان «آشنایی با سازمان‌های بین‌المللی» نیز با زبانی ساده و در قالب پرسش و پاسخ‌هایی به معرفی سازمان‌های بین‌المللی مانند یونیسف، یونسکو و ... می‌پردازد. جلد سوم نیز درباره حقوق بشر است و معنا و مفهوم حقوق بشر و اعلامیه‌های جهانی را به بچه‌ها توضیح می‌دهد و به آن‌ها می‌گوید حقوق بشر چیست و چرا به آن نیاز داریم؟
 
این مولف در ادامه بیان کرد: درحال حاضر مشغول نوشتن مجموعه دیگری برای نوجوانان هستم که در آن اطلاعاتی درباره جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و جنگ ایران و عراق به نوجوانان می‌دهم.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها