سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
طرح «بهارانه كتاب» در حد و اندازه خود مفید بوده است

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: کسی كه قصد بهره‌مندی از تخفیف برای سقف 150 هزار تومان خرید را ندارد، خیلی برایش تفاوتی نمی‌كند كه از تخفیف طرح «بهارانه کتاب» بهره‌مند بشود یا نشود.

سیدغلامرضا حسینی مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم در رابطه با «طرح بهارانه» گفت: طرح‌های تخفیف كتاب كه به‌همت موسسه خانه كتاب برگزار می‌شود، به نوبه خود اقدامی ارزشمند است، و هر چند وقت یك بار دلگرمی در میان اهل مطالعه و كتابفروشی‌ها ایجاد می‌كند.
 
وی اضافه کرد: بی‌شك هر فعالیت و اقدامی نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد. حتماً مسئولان خانه كتاب علاقمند هستند این طرح از گستردگی بیشتری از حیث فراگیری جغرافیایی و خدمات ارائه شده به مخاطب و كتابفروشی برخوردار باشد، كه البته با محدودیت و مضایق مختلفی مواجه هستند.

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: حجم تخفیف ارائه شده به كتابفروش و مخاطب خیلی وسوسه‌كننده نیست، به‌عنوان مثال افرادی كه قصد بهره‌مندی از سقف 150 هزار تومان خرید را ندارند و صرفاً قصد تهیه یك كتاب را دارند، خیلی برایشان تفاوتی نمی‌كند كه از این تخفیف بهره‌مند شوند یا نشوند.
 
حسینی به دیگر مشکلات طرح بهارانه کتاب اشاره کرد و یادآور شد: یك مشكل كه برخی دوستان كتابفروش آن را مطرح كردند، عدم ثبت كتاب‌های جدید در سامانه است كه احتمالاً به دلیل عدم اعلام وصول كتاب‌های جدید است.
 
وی تسریع در تسویه حساب را مهم برشمرد و بیان کرد: در شرایط بحران ناشی از كرونا، بدیهی است كه هر كمك و طرحی كه موجب رونق حداقلی كتابفروشی‌ها بشود، ارزشمند است و طرح بهارانه كتاب هم در حد و اندازه‌ی خود مفید بوده است. البته تسریع در تسویه حساب خیلی مهم است.
 
حسینی در پایان افزود: تلاش برای افزایش سرانه‌ فروش كتابفروشی‌ها از محل طرح و همچنین تشویق به شركت و حضور فراگیر آنها در طرح‌های خانه كتاب می‌تواند به پویایی طرح‌ها كمك بیشتری بکند. برخی برنامه‌های جنبی از قبیل معرفی و تشویق كتابفروشی‌های فعال و موفق و همچنین برگزاری مسابقه با شركت مخاطبان كه از تخفیف طرح استفاده كرده‌اند و یا تشویق ناشران فعال، كتاب‌های پرفروش و... می‌تواند و در شرایط فعلی به پویایی بیشتر طرح كمك كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها