شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
بازگشایی کتابخانه‌های عمومی زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: 97 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان پس از 3 ماه تعطیلی، از 29 اردیبهشت‌ماه بازگشایی می‌شود.

امیرعلی نیک‎‌بخش در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: با موافقت ستاد ملی کرونا و پس از 3 ماه تعطیلی تمهیدات لازم برای بازگشایی کتابخانه‌های عمومی از 29 اردیبهشت‌ماه در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه مقدمات بازگشایی کتابخانه‌های عمومی در حال انجام است، تصریح کرد: بازگشایی کتابخانه‌ها با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کارکنان کتابخانه‌‎های عمومی ابلاغ شده است، گفت: تهیه اقلام بهداشتی شامل شیلد محافظ صورت، ماسک صورت، دستکش یک بارمصرف و مایع ضدعفونی کننده دست به کتابداران توصیه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی فعالیت کتابخانه‌ها از 29 اردیبهشت در یک شیفت از ساعت 8 تا 12 انجام و کتابداران به صورت یک روز در میان در کتابخانه حضور خواهند یافت.

وی به ادامه برخی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: معرفی کتابخانه و خدمات آن و ایجاد صفحات کتابخانه در فضای مجازی، معرفی کتاب‌های جشنواره رضوی در فضای مجازی و...  به منظور ترویج و تشویق کاربران و اعضاء به شرکت در جشنواره کتاب خوانی رضوی و ادامه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی با بهره‌گیری از تجهیزات، فضا و منابع کتابخانه‌ای از جمله اقداماتی است که در هفته‌های نخست بازگشایی انجام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 97 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعالیت دارد، تصریح کرد: قریب به 88 هزار زنجانی در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که شامل بیش از 8 درصد جمعیت استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها