جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵
حلقه منتقدان كتاب ملي آمريكا برندگانش را شناخت

برندگان جوايز حلقه منتقدان كتاب ملي آمريكا در زمینه برترین های نشر سال 2010 دیشب معرفي شدند.

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران (ايبنا) به نقل از اسن.بی.سی.ی، حلقه منتقدان كتاب ملي آمريكا برندگان خود را در 6 حوزه بیوگرافی، شعر ، نقد ، ادبیات غیرداستانی، زندگی نامه خودنوشت و داستان معرفي کرد. 

این جایزه در بخش زندگينامه‌ به «سارا بيكول» برای کتاب «چگونه زندگي كنيم : یا زندگی رد یک سوال . بیست تلاش برای پاسخ» رسید. به گفته هیات داوری این نویسنده انگلیسی مفهوم جدیدی از بیوگرافی ادبی را ارائه کرده است.
در این بخش سلینا هاستینگز با کتاب «زندگی پنهان سامرست موام» ، یونت هوانگ با کتاب «چارلی چین» ، توماس پاور با کتاب «کشتن اسب دیوانه» و تام سگف با کتاب «سیمون ویسنتال « زندگی و افسانه» دیگر نامزدهیا بخش نهایی بودند. 

در بخش شعر «يكي با ديگران» اثر «سي.دي. رايت» به عنوان برنده جايزه‌ حلقه منتقدين كتاب ملي انتخاب شد. در این بخش آن کارسون ، کاتلین گریبر ، ترنس هایس و کی پیان دیگر نامزدهای بخش نهایی بودند. 

در بخش نقد کلیر کاوانا برای کتاب «شعر غنایی و سیاست های مدرن : روسیه، لهستان و غرب» جایزه این بخش را از آن خود کرد. تری کاستل برای کتاب «پروفسور و دیگر نوشته ها» ، سوزی لاین فیلد برای کتاب «عکاسی و خشونت سیاسی » ، اندره مونسون برای کتاب «نقطه تنبیه » و الیف باتومان با کتاب «ماجراهای پشت سر گذاشته شده با کتاب های روسی و مردمی که آنها را می خوانند» نامزدهایی بودند که در فهرست نهایی جای داشتند.

جايزه بخش ادبيات غيرداستاني هم به «ايزابل ويلكرسون» برای کتاب «گرماي خورشيد‌هاي ديگر: داستان حماسي مهاجرت بزرگ آمريكا» تعلق گرفت. رقبایی که او پشت سر گذاشت شامل باربارا دمیک برای کتاب «هیچی برای حسادت نیست : زندگی های معمولی در کره شمالی »، اس.سی گوین با کتاب «امپراتوری خورشید ماه » ، جنیفر هومانز برای کتاب «ستاره های آپولو : تاریخ باله» و سیدارتا مخرجی برای کتب «امپراتور همه بیماران» بودند.

در بخش زندگینامه خودنوشت هم دارین اشتراوس برای کتاب «نیمی از یک زندگی» تعلق گرفت . این در حالی بود که کی برد برای کتاب «دروازه صلیب مندل باوم» ، دیوید باو برای کتاب «زندگینامه خودنوشت یک استاد» ، کریستوفر هیچنز برای کتاب «هیچ – 22» و پتی اسمیت برای کتاب «فقط بچه ها» در این بخش به فهرست نهایی راه یافته بودند. 

در بخش داستانی نیز «جنيفر اگان» نويسنده رمان «بازديد از جوخه دست و پا چلفتي‌ها» این جایزه را از آن خود کرد. او با پشت سرگذاشتن رقبای مقتدری چون جاناتان فرانزن با کتاب «آزادي»، ديويد گراسمن با کتاب «تا پایان سرزمین» ، هانس كيلسون با کتاب «کمدی در یک کلید کوچک» و پل موري با کتاب «اسکیپی می میرد» جايزه بخش ادبيات داستاني را از آن خود كرد.

جوايز حلقه منتقدان كتاب ملي از سال 1974 اهدا می شود و 600 داور و منتقد ادبي برترین آثار سال قبل را انتخاب می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها