یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
پرفروش‌ترین کتاب‌های هنر در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ را بشناسید

در آخرین روز نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ وضعيت فروش غرفه‌هايی كه كتاب‌های حوزه هنر را چاپ می‌كنند توسط خبرنگار ايبنا رصد شد و آمار پرفروش‌ها به‌شرح زير در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ هژیر فتحی: در آخرین روز نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ وضعيت فروش غرفه‌هايی كه كتاب‌های حوزه هنر را چاپ می‌كنند توسط خبرنگار ايبنا رصد شد و آمار پرفروش‌ها به‌شرح زير در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.


نقد فرهنگ
در این غرفه کتاب «از فلسفه تا هنر؛ در جست‌وجوی پلی میان نظر و امر هنری» پرفروش‌ترین کتاب بود که گفت‌وگوهایی با ناصر فکوهی، بیژن عبدالکریمی، سیدجواد میری، حمیدرضا شعیری، حسن اکبری بیرق، قطب‌الدین صادقی، منوچهر صدوقی سها، سودابه فضائلی، نصرالله قادری، فریدون جنیدی و چند تن دیگر از هنرمندان است که به‌همت معصومه و بهاره بوذری گردآوری شده است.

نظام‌الملک
کتاب «سینمای کالت، سینمای تخطی» از فرنام مرادی‌نژاد و «سینما به‌روایت ژان پی یر مل ویل؛ گفت‌وگویی از روی نوکی‌یرا» که با ترجمه آرش آذرپور منتشر شده است، در این نشر صدر جدول استقبال مخاطب را به خود اختصاص دادند. 

هونر
کتاب «شناخت مواد و ابزارهای هنری» از سمیرا نصر اصفهانی پرفروش‌ترین کتاب نشر هونر بود. 

یساولی
«از صفر تا صد طراحی در ۱۰ فصل» که جلد اول از مجموعه کتاب‌های آموزشی مرجع نشر یساولی است محبوب‌ترین کتاب این انتشارات بوده است.

جمال هنر
در انتشارات جمال هنر «کتاب جامع تصویرسازی مد و لباس» از بینا ابلینگ که توسط مریم‌سادات سیدی به فارسی برگردان شده است مورداستقبال حاضرین نمایشگاه قرار گرفت.

فرهنگستان هنر (متن)
کتاب «تاریخ زشتی» از اومبرتو اکو و برگردان توسط هما بینا و کیانوش تقی‌زاده انصاری، محبوب‌ترین کتاب فرهنگستان هنر بود.

لگا
«گفت‌وگوهایی با عباس کیارستمی؛ همراه با گفت‌وگوی صالح نجفی با عباس کیارستمی» به تحلیل سینمای کیارستمی می‌پردازد. با این که موضوع این کتاب سینمای کیارستمی است، نویسنده آن گادفری چشایر است و توسط صالح نجفی ترجمه شده است. همچنین «میزانسن» از فرانک کسلر و ترجمه حسام‌الدین موسوی ریزی پرفروش‌ترین کتاب این نشر بود.

وارش
«طراحی گمانی؛ طراحی، تخیل و رؤیاپردازی اجتماعی» از آنتونی دان و فیونا ریبی و ترجمه مهدی مقیمی و سجاد شفیعی‌فر و «مدارا با پیچیدگی» اثر دونالد نورمن و ترجمه مهدی مقیمی و ندا صالحی محبوب‌ترین این نشر است.

تین
«زنگ چاپ» از پوپک فرزانه‌پور و «الفبای بازیگری» اثر ایرج افشاری اصل موردتوجه مخاطبان قرار گرفت.

ساقی
کتاب «دوربین بازی؛ دوربین‌ها چطور قصه می‌گویند؟» از داوود مرادیان و «آناتومی داستان» که در مورد ۲۲ گام تا استادشدن در داستان‌نویسی است و به قلم جان تروبی نوشته شده محبوب‌ترین کتاب‌های این انتشارات بودند.

روزبهان
نشر روزبهان در بخش تئوری، با «پرورش صدا و بیان هنرپیشه» از سیسیلی بری و در بخش نمایشنامه با «دومین محاکمه سقراط» از آلن بدیو درخشان ظاهر شد.

دانیار
در انتشارت دانیار مجموعه ۵جلدی «مطالعات هنر و معماری قاجار» در صدر لیست فروش قرار گرفت.

خانه هنرمندان
کتاب «راهنمای کامل عکاسی» از گروه آموزشی نشنال ژئوگرافیک و کتاب «راهنمای کامل طراحی» از جیووانی سیواردی موردعلاقه مخاطبان بود.

خوب
از مجموعه سینماگران نشر خوب، «سینمای ترنس مالیک» و از مجموعه یک فیلم، یک جهان کتاب‌های «پالپ فیکشن» و «درخشش» بیشترین میزان فروش را دارا بودند.

پویانما
در انتشارات پویانما عموماً کتاب‌های سنگین و گران به فروش رسیدند که عناوین آن‌ها «کتاب سال ۱۳۹۵ تصویرگران» و «ساختار بسته‌بندی طرح و گستره بسته‌بندی‌های مقوایی» از مهدی رضایی بود.

تألیف
نشر تألیف با تعداد کتاب کمی از بخش هنر در نمایشگاه حاضر شد که از میان آن‌ها «چگونه طراح مد شویم» و «فیگوراتیو زنانه در طراحی لباس» بیشترین فروش را داشتند.

نودا
در نشر نودا، نمایشنامه «هملت» از شکسپیر و ترجمه سپیده مرویان فروش خوبی را دارا بود.

ایجاز
مجموعه دوجلدی «تاریخ هنر برای فیلم‌سازان» و «جنبش فرهنگ و ظهور پینک فلوید» محبوب‌ترین کتاب‌ها بودند.

فصل پنجم
در این غرفه «آن گل سرخ که از میان کانکرت رویید» موردتوجه مخاطبان قرار گرفت.

نیماژ
انتشارات نیماژ در بخش تئوری با «بداهه‌پردازی، قصه‌سازی و هنر خلق چیزها»، و در بخش نمایشنامه داخلی با «وقتی خروس غلط می‌خواند/ دقیقاً مثل سبزوار بعد از عبور چنگیز» و در بخش نمایشنامه خارجی با «مرگ میرهولد؛ تراژدی با لبخندی بر لب‌ها» حضور درخشانی در نمایشگاه داشت.

نشر علمی فرهنگی
در این انتشارت زندگی‌نامه بتهوون تحت عنوان «بتهوون انسان پیروز» بیشترین فروش را داشت. 

سوره مهر
در سوره مهر «سلفژ موسیقی ایرانی» و «گریم جلوه‌های ویژه» محبوب‌ترین کتاب‌ها بودند.

هرمس
در انتشارات هرمس «روایت و روایت‌گری؛ کنکاش در داستان‌گویی سینمایی» موردتوجه مخاطبان بود.

حکمت کلمه
نمایشنامه «زنده است یا مرده؟» و کتاب «قمارباز» در صدر لیست فروش بودند.

چلچله
نمایشنامه «سیگار کشیدن، سیگار نکشیدن» و «اُلد سانگز؛ عشق روزهای کرونا» از محمد رحمانیان فروش خوبی را در این غرفه داشت.

شورآفرین
کتاب «دانش قصه‌گویی» که به‌تازگی از ویل استور چاپ شده است بیشترین فروش را در این انتشارات داشت. همچنین «گفت‌وگو با کاردرست‌ها» نیز فروش خوبی داشت.

با توجه به این آمار پرونده فروش در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ نیز بسته شد و حالا می‌توان گفت استقبال مخاطبان هنر از سینما بیشتر از سایر هنرهاست و شاید این ناشی از پرداخت جامعه امروز به این هنر است؛ اگر چه این از وظیفه ناشران برای تولید محتوای غنی در سایر هنرها نمی‌کاهد.

امید که روزی در تمامی هنرها به کیفیت تألیف مطلوب نزدیک شویم و انتشاراتی‌های تخصصی هنر با دقت بیشتری به اعتلای این هنر بپردازند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها