سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
روایتی از شب‌های احیا در جوار مزار حاج قاسم/ جلوه‌های نابی که دهه هشتادی‌ها خلق کردند

شب قدر در گزار شهدای کرمان حال و هوای زیبایی دارد، در این شب‌ها حضور دهه هشتادی‌ها در جوار مزار حاج قاسم جلوه‌گری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان، آیین‌ احیای لیلةالقدر در شب ماه مبارک رمضان و عزاداری شب ضربت خوردن امیرالمومنین (ع) هر ساله درکرمان با شکوه بی‌نظیر برگزار می‌شود،  در شهر کرمان مساجد، تکایا و حتی در برخی خانه‌ها مردم با جمع شدن در کنار هم این شب را زنده نگه می‌دارند و البته یکی از مکان‌های دیگری که بیش از گذشته حرم و مامن کرمانی‌ها شده گلزار شهدای کرمان و مزار شهید بزرگ اسلام، حاج قاسم سلیمانی است.

در این شب‌های بزرگ پا که در گلزار شهدای کرمان می گذاری می‌بینی که هرکسی بر مزار یک شهید می‌نشیند تا شاید به رسم اخوت و عهد با این شهید، روزهای بندگی بهتری را در زندگی‌شان جاری سازند.

با اینکه قرار است برنامه‌های این مکان ساعت 21 آغاز شوند اما کرمانی‌ها از ساعت‌ها قبل از آن به گلزار شهدا آمده و آماده و منتظر شروع اجرای مراسم می‌شوند.

حضور جوانان بیش از پیش دیده می‌شود، از پسران و دختران دهه هشتادی‌ها و هفتادی‌ها که گوشه گوشه گلزار را پر کرده‌اند گرفته تا مسن‌ترها. شب‌های پرفیض قدر فرصتی بزرگ برای همه است تا بتوانند با گام برداشتن به سوی خداوند و شب‌زنده‌داری‌های خود از خداوند طلب توبه و پوزش کنند.


در جوار مزارشهدا چشمم به دو دختر جوانی خورد که غرق در خواندن کتاب قرآن بودند و با هم زمزمه می کردند، از آنها پرسیدم هر سال برای احیای این شب به گلزار می‌آیند؟پاسخ دادند: نه، امسال اولین بار است که آمده‌‌ایم عهدی با خدا و قرآنش داشتیم و از تصمیم امسال خود خیلی راضی هستیم.


قدم‌هایم را در کنارقبور مردان خدا برداشتم تا رسیدم به دو پسر نوجوان که شاید تازه به سن 16 سال رسیده بودند با سوالم که چرا گلزار شهدا را برای شب قدر انتخاب کردید ؟ گفتند: از وقتی که شهید سلیمانی در این گلزار به جمع دیگر شهدا پیوستند، پاتوق همیشگی من و دوستانم این مکان شده و شب‌های احیا حتما اینجا می‌‌آیم، حال و هوایش برایم با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست و هنوز منتظرسایر دوستانمان هستیم.

 قرآن‌ها برسر گرفته شده و نوای «الهی به علیٍ به علیٍ....» با صدای گریه در هم پیچیده شد و صحنه‌های زیبایی رقم زد، صحنه‌هایی که در کنار مزار حاج قاسم رقم خورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها