شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
از کتاب‌های کودک و نوجوان و نهج‌البلاغه تا شعر و دفاع مقدس

مدیرکل و تعدادی از مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برای مطالعه نوروزی، کتاب‌های متنوعی را به مخاطبان پیشنهاد کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی و رئیس گروه سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هر کدام به تفکیک آثاری را برای مطالعه در نوروز ۱۴۰۲ به مخاطبان ایبنا بصورت اختصاصی پیشنهاد کردند.

محمدحسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی که خودش مولف کتاب «دختر موشرابی» روایتی از زندگی زنان و دختران این سرزمین که گاه قربانی ساده‌اندیشی‌ها و مصلحت‌ها می‌شوند و گاهی نیز پرچمدار تغییراتی بزرگ و چشمگیر، است؛ برای مطالعه در نوروز 5 عنوان کتاب «خاتون و قوماندان» ، «من میترا نیستم»، «تاریخچه استعمار»، «وجود» و «مرا با خودت ببر» را پیشنهاد کرد.

کتاب خاتون و قوماندان روایت زندگی ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون است که به قلم مریم قربان زاده و توسط نشر ستاره ها منتشر شده است.

من میترا نیستم نیز درباره زندگی زینب کمایی دختر 14 ساله ای که در ابتدای دهه شصت و در کوران تحرکات شوم سازمان منافقین، به دلیل فعالیت های مذهبی - سیاسی اش مورد خشم و کینه اعضای این گروه قرار میگیرد. این کتاب را انتشارات آوای کتاب پردازان به قلم معصومه رامهرمزی منتشر کرده است.

مرا با خودت ببر عنوان رمان دیگری از مظفر سالاری است که انتشارات به نشر آن را منتشر کرده است. این اثر رمانی پرحادثه است که در دوران امام جواد علیه السلام روایت می‌شود. رمان داستانی عاشقانه دارد و درباره سه شخصیت بزرگ تشیع در دوره امام جواد علیه السلام گفتگو می‌کند.



همچنین یوسف امینی جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز کتاب های «حاج قاسمی که من می شناسم» ،« امداد در میان خون وخردل»، «حماسه کاوه»، «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد»، «توسعه ومبانی تمدن غرب شهید» و «آینده انقلاب اسلامی» را برای مطالعه در تعطیلات نوروزی پیشنهاد کرده است.

«حاج قاسمی که من می شناسم» به کوشش سعید علامیان در انتشارات خط مقدم چاپ شده است. حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی شیرازی در «حاج قاسمی که من می‌شناسم» خاطرات نزدیک به چهل سال رفاقت با شهید حاج‌قاسم سلیمانی را بازگو کرده است. کتاب ثمره ۱۹ ساعت گفت‌وگو با حجت‌الاسلام شیرازی است. برخی دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌های ایشان هم ضمن نگارش و تدوین آمده است.

کتاب حماسه کاوه نوشته حمیدرضا صدوقی، خاطراتی درباره زندگی سردار شهید محمود کاوه‌ و خصوصیات اخلاقی وی است. در این نوشتار خاطراتی از شجاعت‌ها و دلاوری‌های این شهید بزرگوار نیز وجود دارد. این کتاب را نشر ستاره ها منتشر کرده است.

نادر ابراهیمی در کتاب سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است، ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی (ره) را در قالب داستان بلندی بررسی‌ می‌کند.



افشین تحفه گر سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی نیز برای نوروز 1402 کتاب هایی را برای کودکان، بزرگسالان و در حوزه شعر نیز به تفکیک معرفی کرد.

در حوزه کودک آثار فرهاد حسن زاده مانند این وبلاگ واگذار می شود، هویج بستنی، رمان های مذهبی مجید ملامحمدی مانندداستان یک مرد و رمان نوجوان در یک ظهر داغ تابستان و دختری از بصره آمد از آقای جمشیدخانیان و مجموعه قصه ما مثل شد از محمد میرکیانی و مجموعه افسانه های ایرانی از زهرا مهاجری ، قصه های خوب برای بچه های خوب از مهدی آذر یزدی و رمان نوجوان دلقک از هدا حدادی را پیشنهاد کرد.

در بخش بزرگسال نیز آثار هوشنگ مرادی کرمانی مانند قاشق چای خوری،ته خیار،تنور، لبخند انار، بچه های قالیباف خانه، پلوخورش، نخل، نه تر و نه خشک،شما که غریبه نیستید و آب انباررا پیشنهاد کرد و در بخش شعر نیز کتاب های فاضل نظری مانند ضد، آن ها،اکنون،اقلیت و گریه های امپراطور را معرفی کرد.



همچنین سوسن محمدزاده رئیس گروه سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز مطالعه کتاب ها نهج البلاغه،کلیدر،سلولهای بهاری،گلستان سعدی با شرح و توضیحات و جهاد تبیین در اندیشه آیت الله خامنه ای را در نوروز 1402 پیشنهاد کرد.
فهیمه بهشتی‌صفت، سرپرست اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز کتاب‌های «نامه امامصادق به شیعیان»
 نوشته محمد باقر انصاری که دستورالعمل اعتقادی اخلاقی شیعه از سوی امام جعفر صادق(ع) برای مخاطب عام نگاشته شده است وحضرت آن را ادب‌نامه اهل بیت (ع) نام نهاده‌اند و کتاب «تولدت مبارک» نوشته راضیه جمالی‌نژاد و نازنین صابری، مجموعه‌ای ازداستان‌ها و ایده‌های برگزاری جشن‌تولد برای بچه‌ها را برای مطالعه نوروزی پیشنهاد کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها