دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
رونمایی از 219 عنوان کتاب به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

سردار دکتر بهمن کارگر، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در تشریح برنامه‌های سالروز آزاد‌سازی خرمشهر ضمن اعلام برنامه نهاد‌های مختلف از برگزاری نشست‌های تخصصی و رونمایی از 129 عنوان کتاب همزمان با سالروز آزاد‌سازی خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست خبری سردار دکتر بهمن کارگر، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر دوشنبه (یکم خرداد) در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.
 
کارگر ضمن گرامیداشت یاد شهدای عملیات بیت‌المقدس با اشاره به حضور پرشور مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیروز واقعی این دوره از انتخابات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم غیور ایران هستند.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به سیاست بنیاد حفظ آثار در تولید سالانه 30 عنوان کتاب در هر استان ادامه داد: رونمایی از 129 عنوان کتاب در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ با توجه به سیاستگذاری در بنیاد حفظ آثار مقرر شده در هر استان سالانه 30عنوان کتاب با موضوع دفاع‌مقدس تدوین و منتشر شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران دهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران  را با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌‌کند. 

وی ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس از شب دهم اردیبهشت‌ سال 61 آغاز و تا خرداد این سال ادامه داشت. رزمندگان اسلام در این عملیات پنج‌هزار و 500 کیلومتر از اراضی اشغالی را آزاد کردند. نکته قابل توجه آغاز این عملیات در فاصله یک‌ماه بعد از عملیات فتح‌المبین است. موفقیت در عملیات بیت‌المقدس به دنیا نشان داد رژیم بعث شکست‌پذیر و ایران قدرتمند است.
 
کارگر افزود: آزادسازی خرمشهر نه تنها به تاریخ انقلاب اسلامی بلکه به کل تاریخ ایران مربوط است. همان‌گونه که امام‌خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد. رزمندگان اسلام در عملیات فتح‌المبین 15 هزار سرباز بعث و در عملیات بیت‌المقدس 19هزار نفر از نیروهای عراقی را به اسارت گرفتند؛ علاوه بر این رژیم بعث عراق در این عملیات 16 هزار تلفات برجای گذاشت. پیروزی در عملیات بیت‌المقدس نشان داد هرگاه مقاومت در کار باشد پیروزی حتمی است.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در تشریح برنامه‌های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: در مجموع 500 برنامه از سوی سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف از‌ جمله صدا‌و سیما،‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،‌ وزارتخانه‌های نفت،‌ راه و شهر‌سازی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت ورزش و جوانان،‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران، ‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌‌بینی شده است.  
     ‌
کارگر افزود: حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی هدف اصلی از برگزاری برنامه‌های گرامیداشت آزادسازی خرمشهر است. سه‌شنبه دوم خرداد باعنوان روز «سلحشوری، پایمردی، ایثارگری و مدافعان حرم» نامگذاری شده است؛ در این روز برنامه‌های عمومی در همه اماکن و مراکز با برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، هنری با توجه به رشادت‌های رزمندگان عملیات بیت‌المقدس و مدافعان حرم گرامی داشته می‌شود؛ برپایی 100 نمایشگاه کتاب و عکس از این جمله است. برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین‌بندی معابر عمومی همچنین دیدار با خانواده معظم شهدای حماسه آزادسازی خرمشهر و مدافعان حرم از دیگر برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر است.   
 
کارگر ادامه داد: چهارشنبه سوم خرداد همزمان با روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» آئین سالروز عملیات بیت‌المقدس با هدف تبیین دستاوردهای حاصل از حماسه سوم خرداد و تقدیر از پیشکسوتان و حماسه‌سازان دفاع مقدس برگزار می‌شود؛ علاوه بر این زنگ «مقاومت و پیروزی» ساعت 11 به صدا درمی‌آید. پنج‌شنبه چهارم خرداد با عنوان روز «دزفول و مقاومت و پایداری» نامگذاری شده است. تجلیل و تبیین رشادت‌ها و پایمردی مردم شهر دزفول محور برنامه‌های این روز است. جمعه پنجم خرداد باعنوان «ولایت‌مداری، وحدت و معنویت» نامگذاری شده و برنامه‌های این روز با هدف تبیین نقش ولایت و رهبری، وحدت ملی و معنویت در پیروزی عملیات بیت‌المقدس برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به سیاست‌های اجرایی برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر ادامه داد: برپایی نشست‌های تحقیقاتی و پژوهشی با موضوع‌ «درس‌ها و عبرت‌ها از اشغال و آزادسازی خرمشهر و بررسی علل ادامه دفاع‌مقدس به همراه بررسی فرایند راهبردی مقابله با طرح جنگ‌های نیابتی در منطقه» برگزار می‌شود. برپایی نمایشگاه اسناد و تصاویر مربوط به عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس در کتابخانه ملی، تجلیل از فاتحان و پیشکسوتان دخیل در فتح خرمشهر در هر استان، همچنین برگزاری نشست تخصصی حوزه زنان و دفاع‌مقدس از سوم خرداد به مدت یک‌هفته و برپایی همایش‌ها و نشست‌های تبیینی با حضور فرماندهان عملیات بیت‌المقدس از دیگر برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر است.
 
کارگر اظهار کرد: نخستین کنگره سرود، ترانه و تصنیف دفاع‌مقدس، برپایی نخستین نشست گفتمان موسیقی دفاع مقدس و آغاز داوری مرحله نخست جشنواره «فانوس» ویژه تولیدات هنری و سینمایی ادارات کل حفظ آثار استان‌ها و آغاز داوری مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «ترامپیسم» و بررسی بیش از یک‌هزار و 200 اثر از 75 کشور جهان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود؛ علاوه براین 15 آئین شب شعر نیز پیش‌بینی شده است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها