دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
صالحی امیری: پژوهش چراغ راه رسیدن به قله‌های توسعه و پیشرفت است

سیدرضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: اگر بنیان قدرت در کشور مبتنی بر اندیشه و خردورزی باشد، می‌توان امید داشت که ملت روز خوش را ببیند. از این منظر پژوهش چراغ راه حرکت همه ما به سمت قله‌های توسعه و پیشرفت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم پایانی ششمین جشنواره هفته پژوهش با گرامیداشت چهلمین روز درگذشت پوراندخت سلطانی، مادر کتابداری نوین ایران، دوشنبه 30 آذر با حضور سیدرضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سعید رضایی شریف آبادی، رئیسی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سید مجتبی حسینی، مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک و جمعی از مدیران و معاونان سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.

سیدرضا صالحی امیری در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره پوراندخت سلطانی، مادر کتابداری نوین ایران، گفت: خانم سلطانی نمودی از تعهد کاری و سخت کوشی بودند و آنچه امروز مهم است تداوم مسیر این بزرگان در جهت تعالی و توسعه فرهنگ متعالی کشور است.

وی با اشاره به یادداشت روز گذشته خود با عنوان «حلقه مفقوده توسعه» که در رسانه‌ها منتشر شده بود، عنوان کرد: من بر این باورم که امر  «توسعه» بدون پژوهش، دانش و کشف مجهولات به هدف و مقصود نخواهد رسید و از این منظر، کشور ما برای رسیدن به قله توسعه، نیازمند فکر، تحقیق، پژوهش و دانش است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با بیان اینکه امروزه پژوهش در کشور فاقد منزلت کافی و لازم است، گفت: متأسفانه پژوهشگران در ایران مورد تکریم و منزلت کافی قرار نمی‌گیرند و زمانی که پژوهشگر در جامعه ما تکریم، تجلیل نشود، پژوهشگری و پژوهش هم به مقصد و مقصود نخواهد رسید.

صالحی امیری با اشاره به دوره فعالیت‌های خود در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در یک دوره هشت ساله در کنار آقای دکتر روحانی، حدود 400 عنوان پژوهش انجام دادیم و آنجا بر الگوی توسعه ملی کار کردیم و بنیان‌های فکری این دولت که شما امروز شاهد آن هستید، مبتنی بر تدابیر پژوهشی بلندمدتی است که همه آنها بر اساس بنیان‌های نظری و مطالعاتی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی سیاسی و بین‌المللی بنا نهاده شده است.

وی افزود: اگر امروز ملت ما از نتایج برجام بهره‌مند می‌شوند، نتیجه مجموعه‌ای از پژوهش‌ها، تحلیل‌ها و تغییرات بنیادی است که در آن مرکز به ریاست آقای واعظی و ظریف انجام شده است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: اگر بنیان قدرت در کشور مبتنی بر اندیشه و خردورزی باشد، می‌توان امید داشت که ملت روز خوش را ببینند و اگر بنیان قدرت در کشور بر مبنای جهل و نادانی بنا شود، قطعاً چنین نتایجی نخواهد داد و از این منظر پژوهش چراغ راه حرکت همه ما به سمت قله‌های توسعه و پیشرفت خواهد بود.

ادامه این گزارش به زودی بر خروجی خبرگزاری ایبنا قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها