سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
قدردانی نمادین از شهدای صنعت چاپ در «جشن خانواده صنعت چاپ»

احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گرامیداشت 10 شهید عرصه صنعت چاپ در «جشن خانواده صنعت چاپ» خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ، مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ در جامعه اظهار کرد: صنعت چاپ با توجه به اهمیت بالایی که در دو حوزه فرهنگ و اقتصاد دارد، یکی از صنایع مورد توجه در هر کشور است و در ایران نیز از سال 82، روز ملی صنعت چاپ در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

علمشاهی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به وظیفه حمایتی خود از صنعت چاپ، هر ساله برنامه‌های مختلفی را به مناسبت روز ملی صنعت چاپ برگزار می‌کند که در همین زمینه امسال، هشتمین دوره «جشن خانواده صنعت چاپ» برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی صنعت چاپ برای گروه‌های مختلف چون کارشناسان و استادان، مدیران و همچنین کارکنان و کارگران برگزار می‌شود که در این میان «جشن خانواده صنعت چاپ» ویژه قدردانی از کارکنان است.

به گفته وی، «جشن خانواده صنعت چاپ» با حضور سه هزار نفر از کارکنان صنعت چاپ استان تهران، در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود.

مدیر‌کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تلاش کردیم که به شکلی منصفانه از کارکنان تمامی چاپخانه‌های کوچک و بزرگ استان تهران، برای حضور در این جشن دعوت کنیم.

علمشاهی هدف اصلی از برگزاری «جشن خانواده صنعت چاپ» را ایجاد حس نشاط و همدلی میان کارکنان دانست و گفت: قرار است در این جشن به صورت نمادین 10 نفر از شهدای چاپ با حضور خانواده‌های خود، تقدیر شوند زیرا شهدا الگو و اسوه‌ای برای جامعه به‌شمار می‌روند.

جشن بزرگ خانواده صنعت چاپ پنجشنبه (14 شهریورماه) در تالار بزرگ کشور برگزار می‌شود.


همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی با جشنواره ملی صنعت چاپ 

دانشگاه جامع علمی کاربردی با سیزدهمین دوره جشنواره و دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی چاپ همکاری می‌کند.

مرکز شماره یک و پنج دانشگاه علمی کاربردی که واحدهای درسی مرتبط با حوزه چاپ دارند، قرار است در برگزاری هر چه بهتر بخش مسابقات دانشجویی جشنواره صنعت چاپ همکاری کنند. 

دو مرکز شماره یک و پنج در انتشار فراخوان و اطلاع‌رسانی مسابقات برای جلب مشارکت هر چه بیشتر دانشجویان و استادان با دبیرخانه جشنواره ملی صنعت چاپ همکاری خواهند داشت. همچنین این همکاری در بخش علمی و ارزیابی آثار دانشجویی نیز انجام خواهد شد.

مسابقات دانشجویی با محوریت تحلیل بسته‌بندی‌های موجود در بازار و با توجه به زمان‌بندی اعلام شده در فراخوان برگزار می‌شود. بدین ترتیب دانشجویان و استادان علاقه‌مند تا 26 شهریورماه فرصت دارند پژوهش‌های خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

داوری این بخش نیز از 5 تا 10 مهرماه انجام خواهد شد و در پایان سه برگزیده در این بخش معرفی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط