چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
بیان قداست جنگ تحمیلی برای جوانان ضروری است

سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم در آیین رونمایی از دو سازمان ادبی و هنری بنیاد حفظ آثار گفت: چه‌ اقدامی ارزشمندتر از این است که درس‌های دفاع مقدس در قالب زیبای هنر، فیلم و ادبیات ارایه شود و نسل جوان ما را تحت تاثیر خود قرار دهد؟ فلسفه این نبرد مثل دیگر نبرد‌های نظامی نبود و بیان قداست آن برای جوانان اهمیت و ضرورت دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در آیین رونمایی از سازمان‌های «هنری و ادبیات دفاع مقدس» و «سینمایی و هنرهای نمایشی» که صبح امروز، 16 مرداد‌ماه 1392 در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور امیرسرتیپ رضا خرم‌طوسی، جانشين ریيس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح، سرلشکر حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و برخی از هنرمندان و مقامات لشکری برگزار شد، از سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی دولت دهم قدردانی شد.

حسینی در این مراسم گفت: افتتاح سازمان‌های «هنری و ادبیات دفاع مقدس» و «سینمایی و هنرهای نمایشی» نشان‌دهنده اهتمام ویژه به مسوولیتی است که بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس بر عهده دارد.

وی افزود: چه‌ اقدامی ارزشمندتر از این است که درس‌های دفاع مقدس در قالب زیبای هنر، فیلم و ادبیات ارایه شود و نسل جوان ما را تحت تاثیر خود قرار دهد زیرا فلسفه این نبرد مثل دیگر نبرد‌های نظامی نبود و بیان قداست آن برای جوانان اهمیت و ضرورت دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دستور خداوند را مبنی بر نبرد علیه باطل اشاره کرد و گفت: اقدام‌های فرهنگی انجام شده جای سپاس دارد اما اقدام‌های زیادی است که هنوز انجام نشده. فیلم «چ مثل چمران» که از سوی ابراهیم حاتمی‌کیا در حال ساخت است، تنها به دو شبانه‌ روز از نبرد چمران در پاوه می‌پردازد. بر این اساس، می‌توان دریافت که چقدر مباحث و ناگفته از جنگ تحمیلی وجود دارد. امیدوارم راه‌اندازی این دو سازمان بتواند به بیان این ناگفته‌ها کمک کند.

حسینی در ادامه افزود: همان‌طور که در دوران دفاع مقدس همه حضور داشتند، در جنگ نرم، جنگ اعتقادی و روانی هم همه مردم و سازمان‌ها باید کمک کنند. البته باید انسجام و هماهنگی در این زمینه صورت گیرد تا هر سازمان و نهادی مکمل سازمان و نهاد دیگر باشد.

وی با تاکید بر این‌که نباید گذاشت جنایت آمریکا و مرتجعان به فراموشی سپرده شود، گفت: این کشور‌ها اکنون شعار‌های پرطمطراق دمکراسی و دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند در حالی که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران جنایات بسیاری را مرتکب شدند و در مقابل جوانان ما تنها از ارزش‌های خود دفاع کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از بحث‌های جدی میان هنرمندان را انتخاب سوژه و ایده ارزشمند دانست و ادامه داد: چه داستانی بهتر از حوادث و رویداد‌هایی که در جنگ به وقوع پیوست وجود دارد؟ انتخاب این سوژه‌ها تا اندازه‌ای نیاز فیلمساز و نویسنده را به خیال‌پردازی مرتفع می‌کند و بخشی از عظمت‌ جنگ تحمیلی با قهرمانان واقعی در قالب این داستان‌های واقعی منتقل می‌شود.

حسینی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در زمان پذیرش قطعنامه 598 سازمان ملل متحد، مبنی بر این‌که «جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد و ما باید در جنگ اعتقادی‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم» گفت: این افقی است که امام خمینی (ره) پیش روی ما گذاشته‌اند که فقط در مرز‌ها جغرافیایی خودمان محصور نباشیم و نگاه جهانی به رسالت سنگینی که در این زمینه وجود دارد نیز داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به گفته رییس وقت بنیاد ملی برای دموکراسی وابسته به سازمان سیا، در گزارش سال1996 که اظهار کرده بود «جنگ فراگیر اندیشه‌ها به بزنگاه خود رسیده است در عصری که مصالح ایالات متحده از یورش بی‌امان عقیدتی در رنج است، روا نیست که ایالات متحده میدان نبرد عقیدتی را به دشمنان خود واگذارد» تصریح کرد: دشمنان ما به نبرد اعتقادی پی برده‌اند و در حال به‌ کارگیری همه توان خود در این زمینه‌اند.

این مراسم با قدردانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنان سرلشکر فیروز آبادی پایان یافت.

گزارش تکمیلی این آیین افتتاحیه متعاقبا بر خروجی ایبنا قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها