چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
توزیع 270‌هزار جلد کتاب موضوعی در ماه رمضان

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه از تهیه و توزیع هفت عنوان کتاب موضوعی در 270‌هزار جلد در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: موضوع‌های رمضان، امام حسن مجتبی(ع)، شب قدر، امام علی(ع) روز قدر و عید فطر از موضوعات اين كتاب‌هاست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در يك نشست رسانه‌ای برنامه‌هاي سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه مبارك رمضان را تشريح كرد.
 
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، مطالبات رهبری در تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در دیدار سال گذشته قرآنیان و مسوولان امور قرآنی با ایشان را مقدمه فعالیت‌های این سازمان دانست و در تشریح اين برنامه‌ها گفت: بر این اساس در هزار و 571 بقعه متبرکه و امامزاده در سه سطح مختلف به تفسیر قرآن‌کریم می‌پردازیم.

وی در بیان برنامه‌های سطح‌های سه‌گانه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سطح نخست از 328 ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌ها خواسته‌ایم که با حضور در امامزاده‌های شاخص شهرستان‌ها به تفسیر آیات بپردازند، در سطح دوم از 180 نفر از طلاب و روحانیان حوزه علمیه و آشنا با تفسیر و در سطح سوم از هزار و 63 مبلغ درخواست کرده‌ایم که با 30 موضوع به تفسیر موضوع مفاهیم قرآنی در بقاع متبرك بپردازند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به خبرنگار ایبنا، رویکرد این تفسیر‌ها را موضوعات تازه جهان اسلام عنوان کرد و گفت: علاوه بر این موضوع‌های روزمره، زندگی شهروندان را هم در تفسیر‌ها مورد توجه قرار داده‌ایم.

محمدی، ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی قرآن كريم را از دیگر برنامه‌های این سازمان معرفي كرد که در 900 بقعه و با همکاری شبکه دو، شبکه قرآن و شبکه‌های استانی صدا و سیما در حال انجام است و ادامه داد: محفل‌های انس با قرآن کریم را با حضور هفت نفر از قاریان مصری و قاریان بین‌المللی ایرانی در قالب 350 برنامه برگزار خواهیم کرد. 

وی با بیان این‌که «در ماه ‌رمضان، هفت‌ عنوان کتاب موضوعی در 270‌هزار جلد متناسب با این ماه مبارک را توزیع خواهیم کرد.» گفت: این کتاب‌ها در موضوع‌های ماه مبارك رمضان، میلاد امام حسن مجتبی(ع)، شب‌هاي قدر، امام علی(ع) و عید فطر خواهند بود. همچنین اقدام به وقف 30‌هزار جلد قرآن و 10‌هزار جلد مفاتیح ویژه امامزاده‌ها کرده‌ایم که این ادعیه‌ها متناسب با هر امام‌زاده منتشر شده‌اند و توزیع خواهند شد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه از برگزاری مسابقه کتابخوانی «دقایقی با قرآن» در ماه مبارک رمضان، در امامزاده‌های خبر داد و گفت: این مسابقه بر اساس کتاب «دقایقی با قرآن» حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی طراحي ‌شده است.

وی در بخش دیگر سخنانش با يادآوري مطالبات رهبری در تربیت حافظان و قاریان گفت: بر این اساس سازمان اوقاف و امور خیریه بر خود لازم دید اجرای بخشی از این طرح را بر عهده بگیرد و با عنایت خداوند در مدت چهار سال به تربیت یک میلیون حافظ و یک میلیون قاری قرآن کریم بپردازد.

محمدی افزود: در این راستا از 21 تیر‌ماه سال گذشته ستاد راهبردی در سازمان اوقاف و امور خیریه راه‌اندازی شده و 150 ‌هزار قاری و حافظ قرآن کریم در آن نام‌نویسی کرده‌اند که در سه مقطع هفت تا 12 سال، 13 تا 18 سال و 19 سال به بالا هستند.

وی اظهار کرد: طرح درس برای این طرح قرآنی با همکاری استادان حفظ و قرائت صورت گرفته و 250‌هزار جلد کتاب در این زمینه منتشر شده است.

در پایان این مراسم از پوستر طرح حافظان و قاریان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها