شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۰
«اتحاديه اروپا، سياست‌ها و روند‌ها» بهار 90 منتشر مي‌شود

مدرس دانشگاه امام صادق(ع) از انتشار كتاب «اتحاديه اروپا، سياست‌ها و روند‌ها» خبر داد و گفت: اين كتاب اثر «شان ‌مك‌كورمك» است كه به عنوان منبع درسي رشته مطالعات اروپا از سوي انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) در فروردين سال 1390منتشر مي‌شود._

مهدي ذوالفقاري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: كتاب «اتحاديه اروپا، سياست‌ها و روند‌ها» منبع درسي رشته مطالعه اتحاديه اروپاست كه در بسياري از دانشگاه‌هاي معتبر دنيا در آمريكا و اروپا تدريس مي‌شود.

وي افزود: رشته مطالعه اتحاديه اروپا نيز به تازگي در دانشگاه‌هاي ايران راه‌اندازي شده است و اين اثر مي‌تواند به عنوان يكي از منابع اصلي اين رشته، مورد توجه دانشجويان قرار بگيرد.

ذوالفقاري افزود: اين كتاب سياست‌ها و روند‌هاي اتحاديه اروپا را در چهار حوزه تقسيم‌بندي مي‌كند و مسال و موارد قابل بحث آن را در پانزده فصل پيش روي مخاطب قرار مي‌دهد.

مترجم اثر ادامه داد: شاكله اصلي كتاب به بررسي ريشه‌ها، اتحاديه‌ها، نهاد اتحاديه اروپا، فرايند‌هاي تدوين اتحاديه اروپا، سياست خارجي و امنيت اروپا مي‌پردازد و فرايندهاي تصميم‌گيري، ساختار تدوين و تنظيم كننده اتحاديه اروپا و نيز سياست خارجي اتحاديه اروپا را به صورت موردي بررسي مي‌كند.

ذوالفقاري در پايان گفت: كتاب «اتحاديه اروپا، سياست‌ها و روند‌ها» اثر «شان مك‌كورمك» در 300 صفحه ترجمه شده است و تا فروردين سال 1390 از سوي دانشگاه امام صادق(ع) منتشر و روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها