یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳
اختصاص بودجه 100 میلیون یورویی برای احداث کتابخانه ای در برلین

بنای «شوئلر- شلوسشن» قدیمی‌ترین بنای منطقه «ویلمرسدورف» برلین که قدمت آن به سال 1753 بازمی‌گردد ، با صرف بودجه‌ای 100 هزار یورویی صاحب یک کتابخانه می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این بودجه را مجتمع اقتصادی «اوونیک» واقع در شهر «اسن» به بنیاد حفاظت از آثار تاریخی برلین اهدا کرده است.این مجتمع در نظر دارد تا با تخصیص این بودجه کلان امر ساخت یک کتابخانه در ساختمان «شوئلر- شلوسشن» را مورد حمایت قرار دهد. 

طبق اعلام این مجتمع «کلاوس انگل» مدیر هیات رییسه این مجتمع طی دیداری که با «کریستینه راو» بیوه «یوهانس راو» رییس جمهور اسبق آلمان (16 ژانویه 1931 – 27 ژانویه 2006) داشت چکی به مبلغ 100 هزار یورو را در اختیار وی قرار داده است. اين در حالي است كه 16 ژانویه (26 دی) هشتادمین سال تولد این سیاستمدار فقید جشن گرفته شد. 

بنیاد حفاظت از آثار تاریخی برلین در نظر دارد در قصر کوچک «شوئلر» کتابخانه‌ای مشتمل بر 80 هزار جلد کتاب را تاسیس کند.این 80 هزار جلد کتاب از کتابخانه های خصوصی «یوهانس راو» تامین می‌شود. «یوهانس راو» یک چهره محبوب سیاسی و عضو حزب سوسیال دمکرات، از اول ژانویه 1999 تا 30 ژوئن 2004 رییس جمهور کشور آلمان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها