یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
بهترین اثر اول يك نويسنده جوان آلمانی زبان انتخاب شد

رمان «دعوت نترس‌ها» به قلم «دوروته المیگر» نویسنده سويیسی به عنوان بهترین اثر ادبی اثر اول يك نويسنده آلماني زبان سال 2010 ، جایزه ادبی «اسپکته» را به خود اختصاص داد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، این جایزه در تاریخ 7 اکتبر (15 مهر) در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به این نویسنده سويیسی اهدا می‌شود.

«المیگر» 25 ساله در این کتاب داستان دو خواهر شورشی را روایت می‌کند که در برابر حال و هوای وخیم آخرالزمانی یک دنیای نابود شده از خود مقاومت نشان می‌دهند.آن ها در چشم انداز ویرانه ها رویاها را برمی‌انگیزند و لجوجانه دنیا و زبان را دوباره از نو میسازند.

«المیگر» در کتابش به دلخواه از متفاوت‌ترین تن‌هاي صداها استفاده کرده و با این رمان عرصه‌های جدیدی را تسخیر کرده است.این نویسنده با این رمان نامزد جایزه کتاب سال 2010 سويیس نیز شده است. 

جایزه ادبی «اسپکته» امسال برای سی و دومین بار اهدا می‌شود. شبکه تلويزیونی «زد.دي.اف» این جایزه را معتبرترین تقدیر برای اولین اثر ادبی يك نویسنده نام نهاده است. «پیا رایناخر» منتقد آزاد از زوریخ، «آنتون توسوالدنر» ، «هوبرت اشپیگل» ، «هاجو اشتاینرت» و «ولفگانگ هرلس» مدیر مجله فرهنگی «اسپکته» اعضای هیات داوران این جایزه بودند که همه منتقدان ادبی صاحب نام کشورهای آلمان، اتریش و سويیس هستند. 

قرار است در تاریخ 8 اکتبر(16 مهر) این نویسنده و اثر او در فرستنده «زد د اف» معرفی شوند. در تاریخ 10 اکتبر (18 مهر) این نویسنده و «ولفگانگ هرلس» در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با یکدیگر به بحث می‌نشینند. 

«زد.دي.اف» به معنی تلويزیون دوم آلمان و كانال تلويزیونی دولتی کشور آلمان است که مركز آن در شهر «ماینس» است. این شبکه به عنوان یک آژانس مستقل غیرانتفاعی توسط یک قرارداد مشترک بین ایالت‌های آلمان تاسیس شده‌است. سرمایه این شبکه توسط تبلیغات و مجوز تلويزیون تامین می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها