شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
پوتین به سراغ غرفه بلاروس نرفت

ولادیمیر پوتین نخست‌وزیر روسیه در بازدید از بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از غرفه کشور بلاروس كه ميهمان امسال نمايشگاه بود، ديدار نكرد.\

به گزارش حبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ان‌تی‌وی، پوتين در حالي كه در جريان دیدار از این نمایشگاه با ده‌ها تن از بازدید کنندگان گفتگو و از غرفه‌هاي مختلف بازديد كرد، به سراغ غرفه بلاروس كه ميهمان امسال اين نمايشگاه است، نرفت.

كشور بلاروس با گروهي متشکل از 100 ناشر و با حضور نویسندگان،‌ شاعران، مترجمان و ديگر چهره‌هاي فرهنگي و ادبي خود در اين نمايشگاه حضور دارد و با توجه به تفاهم نامه‌اي كه در نمايشگاه به امضا رسيده، اين دو كشور در سال آينده كتاب‌هاي مشتركي را منتشر مي‌كنند.

اين در حالي است كه در كنگره ترجمه كه به موازات اين نمايشگاه برپا شد نيز چهره‌هاي ادبي و مترجمان بلاروسي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بودند.  

اين بي‌توجهي پوتين كه به دليل اختلافات چند ساله بين دو کشور خود را نشان داده، با توجه به حضور بلاروس به عنوان ميهمان و چهره اصلي نمايشگاه، غيرمنتظره بود. 

بیست‌‌وسومین نمایشگاه کتاب مسکو كه با شرکت پنجاه و شش کشور از چهارشنبه اول سپتامبر در مسكو برپا است، تا 6 سپتامبر (دوشنبه) به كار خود ادامه مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها