سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
«استراتژي امنيت ملي بريتانيا» در آستانه انتشار

كتاب «استراتژي امنيت ملي بريتانيا» تاليف شده توسط دفتر نخست وزيري انگليس با ترجمه محمد جمشيدي، توسط پژوهشكده مطالعات راهبردي به زودي چاپ مي‌شود و بر پيشخان كتاب فروشي‌ها قرار مي‌گيرد.\

هادي مفتاح، ‌مسوول روابط عمومي پژوهشكده مطالعات راهبردي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: هدف از انتشار اين كتاب آشنايي بيشتر با انگليس و شناخت موضوعات مهم آن كشور است. اين موضوع از دو حيث جنبه آموزشي نيز دارد؛ نخست، شيوه تنظيم استراتژي و دوم،‌ متون تخصصي براي دانشجويان دوره‌هاي آموزشي بريتانيا.

به گفته مفتاح، در قسمتي از مقدمه اين اثر آمده است: «سند استراتژی امنیت ملی بریتانیا را کابینه دولت انگلیس در سال 2008 میلادی منتشر کرد. اهداف و برنامه‏های همه وزارت‏خانه‏ها، نهادها و نیروهای درگیر امنیت ملی در این سند تشریح شده است. پاسخ به چالش‏های امنیتی متعدد از دیگر اهداف این سند است. ضرورت ناشی از وجود سند استراتژی امنیت ملی برای هر جامعه سیاسی تا بدانجاست که هر کشوری به فراخور نیازهای داخلی خود به تهیه این مهم دست می‏زند.»

وي با بيان اين‌ كه اين اثر در پنج فصل تدوين شده است، اظهار داشت: «مقدمه»، «اصول راهنما»،‌ «چالش‌هاي امنيتي»، «پاسخ انگلستان» و «همكاري با يكديگر» فصل‌هاي مختلف اين اثرند.
 
چاپ نخست كتاب «استراتژي امنيت ملي بريتانيا» به زودي از سوي پژوهشكده مطالعات راهبردي منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها