چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶
«خاکستر آیینه» به نمایشگاه می‌رسد

سومین مجموعه شعر محمدرضا ترکی با عنوان «خاکستر آیینه» توسط انتشارات انجمن شاعران ایران منتشر و در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود. شعرهای این مجموعه در قالب‌های کلاسیک و نو سروده شده‌اند.\

ترکی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره آخرین مجموعه شعرش توضیح داد: اغلب سروده‌های این مجموعه در قالب غزل هستند اما در میان آن‌ها تعدادی رباعی و شعر سپید نیز دیده می‌شود که طی دو سال گذشته سروده شده‌اند.

وی درباره مضامین و اندیشه‌هایی که در شعرهایش به آن‌ها پرداخته است گفت: بیشتر به مضامین تغزلی و اجتماعی در این سروده‌ها پرداخته‌ام. این کتاب با طرح جلدی از فرزاد ادیبی توسط انتشارات انجمن شاعران ایران منتشر می‌شود.

این شاعر به فاصله زمانی دو سال میان انتشار این مجموعه و مجموعه پیشینش اشاره و تصریح کرد: از آن‌جا که این مجموعه حاصل تجربه‌های بیشتر من در این حوزه شعر است پس به‌نظرم از مجموعه‌های پیشین موفق‌تر است. زبان، ساختار و اندیشه‌ها در این مجموعه تغییرات چشمگیری با مجموعه‌های قبلی دارند و به پختگی بیشتری در این زمینه رسیده‌اند.

وی تاکید کرد: معتقدم در شعر باید به دنبال ساده‌ترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطب بود. بر همین اساس تاکیدی بر ساختارشکنی در شعر ندارم؛ اما در مواقعی به‌طور ناخودآگاه و کاملا طبیعی این مسئله در برخی از شعرهایم دیده می‌شود که از این منظر تجربه جدیدی برای من بوده‌اند.

ترکی در پایان به دومین مجموعه شعرش اشاره کرد و افزود: مجموعه شعر دوم من با عنوان «هنوز اول عشق است» در اواخر سال 1387 توسط نشر تکا منتشر شد و به چاپ دوم نیز رسید. احتمالا در نمایشگاه کتاب امسال چاپ سوم این مجموعه ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط