جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
جای واقف و حامی کتاب در هرمزگان خالی است

هرمزگان - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت:جای واقف و حامی کتاب در هرمزگان خالی است.

محمد میردادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از آخرین وضعیت و تحولات فرهنگی و کتاب محور استان هرمزگان سخن گفت.

معاون فرهنگی، امور رسانه و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خصوص آمار کتاب‌های منتشر شده استان در سال گذشته گفت: در زمینه کتاب و کتابخوانی در سال ۱۴۰۲ رشد چشمگیری داشتیم. تعداد ۱۷۰ عنوان کتاب توسط نویسندگان و شاعران هرمزگانی بوسیله ناشران بومی استان و ۳۳۰ اثر نیز توسط ناشران خارج از استان و در مجموع ۵۰۰ عنوان کتاب در سال گذشته از مؤلفان هرمزگانی چاپ شد.

میردادی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با توجه به بودجه اندک، مطمئناً جوابگوی ۵۰۰ عنوان کتاب نخواهد بود. بنابراین جای واقف و حامی کتاب در هرمزگان خالی است.

وی در خصوص هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان که از ۲۱ تا ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در بندرعباس برگزار شد عنوان کرد: در این نمایشگاه به ناشران استانی غرفه دادیم، یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان نیز یارانه کتاب دادیم و ۹۰۰ میلیون تومان هم کتاب توزیع کردیم. البته حمایت از نویسندگان مرکزی است و باید ناشران به ما بگویند که از مرکز چقدر از آثار استان حمایت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها