یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۷
جشنواره فیلم فجر و دو اثر اقتباسي

فیلم ویديویی «یک خیانت منصفانه» و فیلم کوتاه «مرثیه برای ژاله و قاتلش» به نویسندگی و کارگردانی امیراطهر سهیلی در بيست و هشتمين جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش در می‌آید./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «یک خیانت منصفانه» اقتباسی آزاد از یک داستان کوتاه از «ژوزه ساراماگو» نویسنده پرتغالی و برنده جایزه‌ نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ میلادی است. 

فيلم كوتاه «مرثيه‌اي براي ژاله و قاتلش» هم بر اساس رمانی از ابوتراب خسروی به همین نام نوشته شده است. 

«یک خیانت منصفانه» تاکنون در هیچ جشنواره‌ای پخش نشده و برای نخستين بار در جشنواره فجر به نمایش در خواهد آمد. ولي «مرثیه‌ای برای ژاله و قاتلش» در نهمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان کشور، جايزه بهترين فيلم داستاني، كارگرداني، تصويربرداري و جايزه ويژه بهترين فيلم راکسب کرده است.

در خلاصه «یک خیانت منصفانه» آمده است: مردي كه در آينه خانه مسعود رو به رويش ايستاده، نه مسعود است و نه تصويرش؛ روياي مسعود است كه زندگي مي‌كند و نفس مي‌كشد. ولي وقتي كه رويا از آينه بيرون مي‌آيد و رنگ واقعيت مي‌گيرد ديگر رويا نيست؛ تبديل مي‌شود به كابوس، يك كابوس شوم.

در این فیلم مهدي اميني‌خواه در تجربه‌اي جديد در دو نقش و در مقابل خودش ایفای نقش می‌کند. پرستو صالحي و مارال فرجاد نيز از ديگر بازيگراني اند كه مقابل دوربين سهيلي قرار گرفته‌اند.

سهيلي در سال گذشته با فيلم كوتاه «زندگي جنگ و ديگر هيچ» در شب‌هاي فيلم‌هاي ايراني در فرانسه و جشنواره فيلم آسياي جنوبي كه در جزيره گواي كشور هندوستان برگزار شد، شركت داشت. 

از اميراطهر سهيلي، سال گذشته فيلم ویديویی «طرقه» در جشنواره فیلم فجر مشهد به نمایش درآمد. او نخستين بار است که در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است. 

«یک خیانت منصفانه» نخستين فیلم ویديویی ساخته مشهد است که به معتبرترین جشنواره سینمایی کشور راه پیدا کرده است.

سعید سهیلی، نویسنده و کارگردان سینمای ایران تهیه‌کنندگی «یک خیانت منصفانه» را بر عهده دارد. 

تهيه‌كنندگي فيلم كوتاه «مرثيه اي براي ژاله و قاتلش» بر عهده شهرداري تهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها