چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۶
جايزه كتاب اوتاوا برگزيدگان خود را شناخت

جايزه برترين كتاب اوتاوا 2009 در بخش داستاني و غيرداستاني برندگان خود را معرفي كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از سي‌بي‌سي، «روزهاي سياه، داستان 4 كانادايي شكنجه شده به اسم جنگ با ترور» عنوان برترين كتاب در بخش غيرداستاني جايزه كتاب اوتاوا 2009 را از آن خود كرد و جايزه 7500 دلاري اين بخش را نصيب نويسنده‌اش «كري پيتر» ساخت.

در اين كتاب تجربه خشونت و شكنجه‌هايي كه از سوي سرويس امنيت كانادا به دليل مبارزه با تروريسم شامل حال 4 نفر به نام احمد المتي، ارار، عبدل الملكي و مويد نورالدين شده بود، مطرح شده است. 

اين نويسنده از فعالان حوزه حقوق بشر در اتاواست و تحقيق‌هاي مفصلي درباره شكنجه و آزار برخي تبعه‌هاي كشورهاي سوريه و مصر در كانادا انجام داده است. «آرار» يكي از اين چهار نفر كه بي‌دليل شكنجه‌هاي فراواني را تحمل كرد در سال 2007 به صورت رسمي با عذرخواهي نخست وزير كانادا روبه رو شد و مبلغ 10 ميليون دلار بابت غرامت دريافت كرد.

«اندرو اشتين‌متز» نيز در بخش ادبي با رمان «نمايش سه پني حوا» جايزه 7500 دلاري اين بخش را از آن خود كرد. اين رمان را او برمبناي زندگي واقعي عمه‌اش نوشته كه دوره كودكي‌اش در آلمان پيش از جنگ جهاني دوم، دوره بزرگسالي‌اش در برلين پس از جنگ جهاني و دوران سالخوردگي‌اش در كانادا مي‌گذرد. 

در بخش فرانسوي زبان نيز «مارگارت ميچل كوك» براي «پشت ميز كار» در بخش داستاني و  «موريس هنري» براي «روح خاك» در بخش آثار غيرداستاني اين جايزه را به خود اختصاص دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها