شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۰
آموزش شنا با كتاب

کتاب «تمرينات شنا» اثر «روبن جي. گازمن» ترجمه شده توسط اسفنديار خسروي‌زاده و وازگن ميناسيان، با ارايه شيوه‌هاي نوين در آموزش شنا و طراحي تمرين‌هاي ساده، مشکل و پيچيده، منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران (ايبنا)، اين کتاب مي‌تواند با بهره‌گيري از روش‌هاي موثر در يادگيري تمرين‌هاي شنا و زمان‌بندي‌تمرين‌ها براي حضور در مسابقات، به ورزشکاران و مربيان اين رشته ورزشي کمک کند.

اثر حاضر در 9 فصل طراحي شده که فصل اول تا فصل نهم به ترتيب شامل نفس‌گيري و پا زدن، حرکت پروانه‌اي(پارويي) دست‌ها، کرال پشت، کرال سينه، قورباغه، پروانه، برگشت‌هاي کرال سينه و کرال پشت، ساير برگشت‌ها و پايان‌ها و استارت مي‌شود.

اين اثر داراي روش استفاده منظم و برنامه‌ريزي شده‌اي است که مخاطب 16 هفته براي انجام تمرينات زمان دارد. 9 هفته اول را به آموزش منظم و همه روزه تمرين‌هاي ارايه شده مي‌پردازد و هفت هفته باقي‌مانده به اصلاح تکنيک‌ها و تکرار آن‌ها اختصاص دارد.

در قسمتي از مقدمه مولف آمده است: «اين کتاب، پايه و اساس را براي شناي رقابتي فراهم مي‌کند. تمامي تمرين‌هاي لازم به صورتي ارايه شده‌اند که يک شناگر به مهارت‌هاي اساسي شناي رقابتي دست يابد. تسلط در اين مهارت پايه، زيربناي پيشرفت آينده را به وجود مي‌آورد.»

در قسمتي از مقدمه مترجمان نيز آمده است: «به جرات مي‌توان گفت که شنا يکي از مهم‌ترين فعاليت‌هاي جسماني است که در سطح مختلف به آن پرداخته مي‌شود، به طوري که علاوه بر فوايد فيزيولوژيکي و رواني، در بسياري از موارد، فعاليتي حياتي است که بقاي زندگي افراد را تعيين مي‌کند.»

کتاب «تمرينات شنا» از سوي انتشارات «به‌نشر» در شمارگان 3300 نسخه، 194 صفحه و قيمت 20000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط