سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۳
«گزیده تاریخ هنر ایران» منتشر شد

کتاب «گزیده تاریخ هنر ایران» تالیف مهتاب رفیعی، هستی بشروتنی و پری‌ناز حسینی از سری کتاب‌های آموزشی موسسه چارسوی هنر منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب مروری است بر تاریخ هنر ایران از ابتدا تا دوره معاصر که با تاکید بر هنر نقاشی و معماری و با توجه به نیاز هنرجویان به‌ویژه داوطلبان شرکت در آزمون سراسری هنر تالیف شده است.

مطالب این کتاب با توجه به سوالاتی که تاکنون در آزمون‌های سراسری هنر طرح شده و نیز با محور قرار دادن مباحث کتاب‌های دوره متوسطه اعم از هنرستان و پیش‌دانشگاهی گردآوری شده است.

به این کتاب علاوه بر نکات مهم مجموعه کتاب‌های درسی که با هدف سامان‌دهی مباحث گاه متناقض و پراکنده موجود در آن‌ها پیرامون هنر ایران مطرح شده‌اند، اطلاعاتی تکمیلی از منابع مرجع تاریخ هنر نیز افزوده شده است.

همچنین علاوه بر این‌که مباحث بر پایه دوره‌های تاریخی ایران فصل‌بندی شده‌اند، در انتهای کتاب جدول‌های راهنمای اسامی هنرمندان نقاش و بناهای تاریخی و مجموعه‌ای از تست‌های مربوطه بر اساس آزمون‌های سراسری سال‌های گذشته ارایه شده است.

این کتاب مصور شامل بخش‌های «پیش‌گفتار»، «تمدن‌های اولیه»، «تمدن عیلام»، «تمدن مادها»، «هخامنشیان»، «سلوکیان و اشکانیان»، «ساسانیان»، «سده‌های اولیه هجری»، «سلجوقیان»، «مغول»، «تیموریان»، «صفویان»، «زند و قاجار»، «هنر معاصر ایران»، «آشنایی با عناصر معماری ایران»، «فهرست اسامی نقاشان تا دوران قاجار و آثار معماری ایران»، «تست‌های تاریخ هنر ایران» و «کتابنامه» است.

کتاب «گزیده تاریخ هنر ایران» تالیف مهتاب رفیعی، هستی بشروتنی و پری‌ناز حسینی از سری کتاب‌های آموزشی موسسه چارسوی هنر در بهار 88 در قطع وزیری در 376 صفحه در شمارگان ۲000 نسخه چاپ و به‌تازگی با قیمت 5000 تومان عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها