سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کتاب «متاورس و حکمرانی ۳۶۰ درجه» روانه بازار نشر شد

کتاب «متاورس و حکمرانی ۳۶۰ درجه» اثر محمد قطبی در ۱۲۸ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «متاورس» به معنای «فراجهان» است؛ جهانی تازه که عرصه‌ای جدید برای کنش انسانی را فراهم می‌سازد. متاورس همچون یک شبکه مجازی عمل می‌کند که در آن کاربران قادر خواهند بود با یکدیگر و با دیگر اجزای محیط پیرامونی تعامل کنند. در واقع هر آنچه انسان‌ها در دنیای واقعی بدان مشغول‌اند، از قبیل حضور معنادار و مؤثر، همکاری، خرید و فروش و آشنایی، با کیفیتی متفاوت و دسترسی فوق‌العاده در دنیای متاورس نیز تجربه می‌کنند و به صورت آنلاین و مجازی به نقش آفرینی می‌پردازند. این امکان جدید نوید جهانی تازه به ما می‌دهد و زمینه‌ای جدید برای زیستن را فراهم می‌آورد؛ از این رو موضوعی در خور برای شناسایی است که اثر پیش رو بدان پرداخته است.

این کتاب در چهار فصل تألیف شده است؛ در فصل اول با عنوان «متاورس و اجتماع»، به بیان متاورس پدیده نوظهور و با سابقه پرداخته شده و لزوم بررسی ابعاد کلی متاورس برای شناخت کامل آن مورد بررسی قرار گرفته و زیرساخت های متاورس و ویژگی ها و ظرفیت ها و کاربردهای مدارس را به رشته تحریر درآورده است.

نویسنده در فصل دوم از این کتاب که با عنوان «متاورس و ظرفیت های نوآوری» تألیف شده، به بررسی حوزه فناوری‌های سخت، حوزه تعاملات و ارتباطات شهری و حوزه شهرسازی و آیین‌ها و عادات واره‌ها پرداخته و حوزه میراث، حوزه تفریح سرگرمی و فراغت و حوزه صنایع و کالاهای خانگی را مورد تأکید قرار داده و حوزه پوشاک، زیبایی، حوزه معماری و طراحی را تبیین کرده است.

«متاورس و شتاب شغلی» عنوان سومین فصل از کتاب مذکور است که در آن نویسنده به بررسی تأثیرات متاورس در مشاغل پرداخته است. چهارمین و آخرین فصل از کتاب حاضر با عنوان «متاورس و حکمرانی» به رشته تحریر در آمده که در آن متاورس و حکمرانی با دو زاویه فرصت‌ها و تهدیدها و معانی حکمرانی در متاورس مورد تأکید قرار گرفته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها