سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
مستند ایران را با نگاهی به زندگی نادر ابراهیمی بشنوید

رادیو ایران به مناسبت سالروز درگذشت نادر ابراهیمی، «مستند ایران» را پخش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نادر ابراهیمی علاوه بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده‌است.

وحید بیات، تهیه‌کننده مستند «ایران» بیان کرد: آثار نادر ابراهیمی سرشار از سادگی و صمیمیت است و با نثری جذاب و پرشور نوشته شده؛ آنان که «یک عاشقانه آرام» و «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» را خوانده‌اند، می‌دانند که آثار این نویسنده سرشار از چنین جملات و تعبیرات زیبایی است که مدام می‌خواهی زیرشان خط بکشی یا روی برگه‌ جداگانه بنویسی و به خاطر بسپاری.

وی با بیان اینکه ابراهیمی در زمینه‌ ادبیات کودکان، جایزه‌ نخست براتیسلاوا، جایزه‌ نخست تعلیم و تربیت یونسکو، جایزه‌ کتاب برگزیده‌ سال ایران و چندین جایزه‌ دیگر را هم دریافت کرده، ادامه داد: وی همچنین عنوان «نویسنده‌ برگزیده‌ ادبیات داستانی ۲۰ سال بعد از انقلاب» را به‌دلیل داستان بلند و هفت‌جلدی «آتش بدون دود» به‌دست آورده است.

بیات همچنین عنوان کرد: نادرابراهیمی چندین فیلم مستند و سینمایی و نیز دو مجموعه‌ تلویزیونی را نوشته و کارگردانی کردهو آهنگ‌ها و ترانه‌هایی برای آنها ساخته است.

مستند ایران، امروز، 16 خرداد ساعت 22 با تهیه کنندگی وحید بیات از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها