چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
مشارکت ۲۰ هزار نفر از مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

فارس - سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان فارس از مشارکت ۲۰ هزار نفر از مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، محمدحسین فیروزی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی گامی بلند در مسیر ترویج فرهنگ غنی رضوی است و تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم فارس در این رویداد مشارکت کرده‌اند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به اهتمام نهاد در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن آشنا کردن مردم با سیره و زندگانی امام رضا(ع)، در بالا بردن سطح مطالعه مردم نیز بسیار تأثیرگذار است.
 
وی با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی عرصه رقابت در ترویج فرهنگ و تبیین سیره و منش رضوی، در پیوند با کتاب است، گفت: در همین راستا نهاد کتابخانه‌های عمومی كشور باری دیگر مفتخر است که در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را با همکاری دستگاه های فرهنگی و همراه با شیفتگان اهل بیت علیهم السلام برگزار کند.
 
وی ضمن دعوت از عموم مردم فارس برای مشارکت گسترده در جشنواره رضوی عنوان کرد: دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد. دبیرخانه انجمن در استان تشکیل و برنامه ریزی های گوناگونی انجام شده تا این دوره به بهترین شیوه برگزار شود.
 
فیروزی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در استان فارس در این رویداد شرکت کرده‌اند، گفت: بنای ما در استان فارس بر این است که برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود تا کتابداران کتابخانه‌های عمومی، کتابداران کتابخانه‌های مشارکتی و ‌رابطین فرهنگی دستگاه های اجرایی با هماهنگی بیشتر برگزاری جشنواره را با قوت بسیار دنبال کنند.
 
وی از همکاری دستگاه‌های اجرایی استان فارس در برگزاری این رویداد خبر داد و گفت: استانداری فارس، صداوسیما، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، آستان مطهر شاهچراغ (ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان همچنین شهرداری شیراز و دیگر شهرداری ها و فرمانداری های استان و... در برگزاری این رویداد معنوی مشارکت داشته اند.  افزون بر این با اداره کل زندان‌های فارس در این باره رایزنی شده و شش هزار برگه مسابقه برای مشارکت مددجویان زندان‌های فارس در زندان های استان توزیع شده است.
 
این مقام مسئول در ادامه به شرایط برگزاری این جشنواره اشاره و عنوان کرد: این جشواره با موضوع حضرت امام رضا و بخش ویژه حضرت امام حسن عسکری شروع شده است. منابع این جشنواره ۹ کتاب است که مناسب با چهار رده سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال انتخاب شده است. جشنواره در بخش‌های فردی يا گروهي و  خانوادگی، به شیوه دو مکتوب و الکترونیک برگزار مي‌گردد.
 
مشارکت یک میلیونی در یازدهمین جشنواره رضوی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دوره پیشین این جشنواره اضافه کرد: میزان مشارکت یازدهمین دوره جشنواره  کتابخوانی رضوی در سطح کشور بیش از یک میلیون نفر بوده و تعداد ۱۳۶ نفر  در سطح ملی این رویداد برگزیده شدند که استان فارس با ۱۱ نفر بیشترین تعداد برگزیدگان را داشت. اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)  با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و از برگزیدگان این رویداد تقدیر به عمل آمد.
 
فیروزی افزود: در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، بیش از ۷۶ هزار نفر در استان فارس در این جشنواره مشارکت داشتند و ۱۲۲۵ نفر برگزیده استانی شدند. اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با تعداد بالای میزان برگزیده در بین استان های رده اول کشور مبلغی بالغ بریک میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون ریال به عنوان هدیه به برگزیدگان استان اهدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها