سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
همایش ملی «آموزش عالی و پیشرفت زنان در ایران» برگزار می‌شود

همایش ملی «آموزش عالی و پیشرفت زنان در ایران» آذرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، همایش ملی «آموزش عالی و پیشرفت زنان در ایران» آذرماه ۱۴۰۲ توسط پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (پمفات) و با مشارکت دفتر مشاور امور زنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

همایش ملی آموزش عالی و پیشرفت زنان در ایران در آذرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و دبیر علمی آن بر عهده دکتر لیلا فلاحتی است. محورهای این همایش شامل آموزش عالی و نقش آن در توسعه سرمایه اجتماعی و مشارکت‌های اجتماعی زنان: سرمایه اجتماعی زنان، زنان در تشکل‌ها و انجمن‌ها، زنان در جامعه مدنی، عرصه عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی، توسعه روابط و شبکه‌های فردی و اجتماعی؛ آموزش عالی و نقش زنان در پیشرفت علم و فناوری: زنان در علم و فناوری، زنان در عرصه علوم و دانش نوین، زنان و تکنولوژی‌های پیشرفته؛ آموزش عالی و نقش آن در توسعه مشارکت‌های اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی زنان: اشتغال زنان دانش آموخته، زنان کارآفرین، زنان و اقتصاد دانش بنیان است.

همچنین از دیگر محورهای همایش می‌توان به آموزش عالی و نقش آن در توسعه سیاسی و مشارکت‌های سیاسی زنان: سهم زنان دانش آموخته در مدیریت، زنان و کنشگری سیاسی، زنان در پارلمان و ساختار حکمرانی کشور؛ آموزش عالی و نقش آن در بهداشت و سلامت زنان: سهم زنان در رشته‌های تخصصی بهداشت و سلامت، تحولات در عرصه سلامت و بهداشت زنان، کیفیت زندگی زنان؛ آموزش عالی و نقش آن در تحولات فرهنگی و ارتباطی زنان؛ سهم زنان در فرهنگ عمومی و تخصصی، تحولات در عرصه فرهنگ و ارتباطات زنان، نقش زنان در تحولات فرهنگی و ارتباطی؛ آموزش عالی و نقش آن در تحول ساختار و کارکردهای خانواده و ازدواج: دانشگاه دوستدار خانواده، تحولات در ازدواج و همسرگزینی، تحولات در پایداری و تحکیم بنیان خانواده، اقتصاد خانواده، فرهنگ خانواده، جمعیت و فرزندآوری؛ آموزش عالی و ضرورت‌های سیاستگذاری و برنامه ریزی در مسیر پیشرفت زنان؛ برنامه ریزی جنسیتی در آموزش عالی، عدالت جنسیتی در آموزش عالی ایران، زنان در ساختار و زیر نظام‌های آموزش عالی ایران، نقد رویکردهای رایج اشاره کرد.

زمان دریافت چکیده مقالات این‌رویداد پایان تیر است و نتایج پایان مرداد اعلام می‌شود. همچنین زمان دریافت اصل مقاله پایان مهرماه و پست الکترونیک دریافت مقاله به نشانی hamayeshiscs.ac.ir است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها