چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
همراهی رادیو فرهنگ با نمایشگاه کتاب تهران با «کتاب فرهنگ»

برنامه «کتاب فرهنگ» به‌طور مستقیم از نمایشگاه كتاب تهران روی آنتن شبكه رادیویی فرهنگ می‌رود و برنامه‌سازان این شبكه میزبان نویسندگان و ناشران و مردم كشورمان هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مهدی دادجو، مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ درباره برنامه «کتاب فرهنگ» که به مناسبت برگزاری سی‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب از رادیو فرهنگ پخش می‌شود، گفت: این برنامه به‌طور ویژه بزرگترین رویداد فرهنگی كشور را همراهی می‌كند‌؛ از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت به‌طور ویژه به پوشش سی‌وچهارمین نمایشگاه كتاب تهران اختصاص دارد و در نخستین گام به‌طور زنده افتتاحیه نمایشگاه را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: رادیو فرهنگ در طول سال در برنامه‌های مختلف به مبحث کتاب توجه ویژه دارد و برنامه‌های اختصاصی در این حوزه روی آنتن است اما زمان برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت مغتنمی است تا به‌طور منسجم، ویژه و چالشی بتوانیم برنامه‌های مناسبی که مورد توجه اهالی کتاب است، تهیه و پخش کنیم.

دادجو با اشاره به اینکه پخش برنامه «کتاب فرهنگ» از تولیدات این گروه در طول نمایشگاه متفاوت از همیشه پخش می‌شود، افزود: کتاب فرهنگ از ۲۰ تا۲۳ اردیبهشت ماه با رویکرد ادبی از گروه ادب و هنر ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰روی آنتن می‌رود، از جمعه تا ۳۰ اردیبهشت ماه که برگزاری نمایشگاه پایان می‌یابد، گروه کتاب متولی این برنامه است.

مدیر گروه کتاب رادیوفرهنگ با اشاره به رویکرد این برنامه در طول برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: بیشترین زمان برنامه به گفت‌وگو اختصاص دارد و حضور برجسته نویسندگان و ناشران در این برنامه بدیهی‌ترین بخش این برنامه است، گفتگوی گزارشگران با غرفه داران و شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه و شنیدن دغدغه‌های آنها از دیگر بخش‌های کتاب فرهنگ است.

دادجو ادامه داد: مسئولان نمایشگاه در این برنامه ضمن اطلاع‌رسانی از فعالیت‌هایی دارند در این برنامه پاسخگو سوالات و دغدغه‌های شرکت‌کنندگان خواهند بود، همچنین امسال به‌طور ویژه کودکان و نوجوانان را لحاظ کرده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های متفاوت این برنامه در نمایشکاه کتاب امسال بخش«کتاب‌یار» است که میزبان مروجان کتابخوانی کشور می‌شود که یکی از مشهورترین آنها «یاسمن عباسی» از روستای دمشهر مستان استان هرمزگان که یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های روستایی در کشور را در خانه خود تاسیس کرده و ۱۰ روستا را پشتیبانی می‌کند، از مهمانان برنامه است.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، دادجو با بیان اینکه سعی می‌کنیم در نمایشگاه کتاب همراه مخاطبان باشیم، افزود: علاوه بر برنامه زنده «کتاب فرهنگ» که به نمایشگاه کتاب می‌پردازد، دیگر گروه‌های برنامه‌ساز رادیو فرهنگ نیز در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت تا برنامه‌های مختلفی را تهیه و پخش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها