سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
حضور و مشارکت اتباع خارجی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

دبیر اجرایی بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن مشهد گفت: فعالان قرآنی اتباع خارجی ساکن مشهد، دستاوردها، محصولات و ظرفیت‌های ملیتی یا تشکلی خود را در قالب 10 غرفه در نمایشگاه‌ قرآن و عترت مشهد در معرض بازدید عموم قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، شاهزاده حسین حیدری در محل شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در مرکز همایش‌ها و‌ نمایشگاه‌های ‌آستان قدس رضوی در ورودی باب‌الجواد(ع) حرم مطهر رضوی در مشهد افزود: این نمایشگاه فرصت ارائه و نمایش دستاوردها و ظرفیتهای بی بدیل غیرایرانی‌های مسلمان ساکن خراسان رضوی را در عرصه های هنری و پژوهشی قرآن فراهم کرده است.

وی ادامه داد: غرفه های مذکور توسط ساکنین غیرایرانی کشورهای پاکستان، افغانستان، هندوستان، آذربایجان و نیجریه و برخی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی مدیریت می شود.

حیدری بیان کرد: هنرمندان بخش بین‌الملل محصولات هنری خود را در زمینه معرق کاری، خوشنویسی و نقاشی عرضه کرده اند، برخی از آنان در زمره افراد رتبه‌دار در مسابقات هنرهای تجسمی هستند و تاکنون به افتخارات زیادی نائل آمده اند.

دبیر اجرایی بخش بین الملل شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد گفت: غرفه ای در این نمایشگاه تحت عنوان غرفه
«شهدای جهان اسلام» است که شمایل شهدای در راه دین اسلام کشورهای مختلف در قالب عکس یا نقاشی به تصویر کشیده شده است.

وی ادامه داد: غرفه دیگری در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به ارائه مشاوره روانشناسی یا روان شناختی به مخاطبین در بخشهای معرفتی یا اخلاقی اختصاص دارد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی از مهاجرین افغانستانی خراسان رضوی در ادامه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این قشر پرداخت و افزود: افراد غیرایرانی با ظرفیت‌های بالایی در ایران پرورش یافته و موفق به کسب افتخارات قابل توجهی در عرصه ملی و بین المللی شده اند.

حیدری خاطر نشان کرد: طی سه سال گذشته مهاجرین افغانستانی که از اعضای جامعه قاریان افغانستانی مشهد هستند، موفق شده‌اند در مسابقات سراسری قرآن کریم رتبه‌های اول تا سوم را بدست آورند.

وی افزود: برخی از مهاجرین افغانستانی از بهترین خوشنویسان، نقاشان، عکاسان و معرق کاران کشور به شمار می روند و آثار فاخری را تولید و عرضه کرده اند، بخشی از دستاوردهای این هنرمندان در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن و عترت مشهد عرضه شده است.

دبیر اجرایی بخش بین‌الملل شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد بیان کرد: برخی از فعالان قرآنی تاجیکستانی یا پاکستانی مقیم خراسان رضوی نیز که پرورش یافته ایران هستند در حوزه‌های پژوهشی یا علمی مرتبط با قرآن صاحب نظر بوده و به افتخاراتی در حوزه مسابقات بویژه رقابت‌های دانشجویان جهان اسلام دست یافته اند.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس با شعار «قرآن، خانواده و همدلی» از چهارم لغایت یازدهم فروردین‌ماه، همه‌روزه از ساعت 17 الی 22:30 در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی در ورودی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی پذیرای خانواده‌های مشهدی و زائران حرم مطهر رضوی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها