چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
جدیدترین کتاب‌های باشگاه مغز رونمایی شد

آیین رونمایی از جدیدترین کتاب‌های باشگاه مغز با حضور مؤلفان این مجموعه و متخصصان حوزه علوم شناختی در باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ در واپسین روزهای سال، جلسه «آیین رونمایی از جدیدترین کتاب­‌های باشگاه مغز» با حضور حامد اختیاری، تارا رضاپور، وحیده کرباسی، سیاوش صفاریان‌پور (مجری) و جمع زیادی از علاقه‌مندان، مربیان و مشاوران برگزار شد.
 
مهم‌ترین آرزوی بشر هر چه باشد، به نوعی با واژه «تغییر» همبستگی دارد. ماده اصلی تغییر، انسان‌ها هستند. اهمیت این موضوع باعث شده است توجه دانشمندان و متخصصان این حوزه به «مغز»، به عنوان مهم‌ترین ابزار این تغییر، جلب شود. ارتقاء توانمندی مغز انسان به تغییر در افکار، اندیشه‌ها، عملکرد و رفتار او می انجامد. «پویش آگاهی از مغز» تلاشی برای ایجاد فرهنگ آگاهی از مغز است تا به تقویت سرمایه‌های شناختی در سراسر ایران عزیزمان و به ویژه مناطق کم‌برخوردار جامعه کمک نماید.
 
در همین راستا جشن رونمایی جدیدترین کتاب‌های باشگاه مغز، دوشنبه 22 اسفندماه در باغ کتاب تهران برگزار شد. در بخش ابتدایی این برنامه، حامد اختیاری، عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات مغزی لوریت آمریکا، در سمت مشاور علمی باشگاه مغز، با موضوع «از نوجوان کم‌توجه تا بزرگسال کم‌حافظه» سخنرانی کرد. توجه به عامل حواس­پرتی جوانان به دلیل مشغله و پرش افکاری که دارند، همچنین ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از فراموشی موضوعات متفاوت همچون اعداد، اسامی و غیره، بخشی از موضوعات سخنان وی بود. در ادامه، 24 پله­ای را که در کتاب «توجه و تمرکز» باعث ایجاد یک معماری منسجم عملکرد مغزی می‌شوند، در قالب تمرینات سرگرم‌کننده شرح داد.
 
سخنران دوم نشست تارا رضاپور، عضو هيئت علمی مؤسسه آموزش عالی علوم شناختی تهران و منتور آکادمی باشگاه مغز بود که درباره کودکانی که نیاز به توجه دارند صحبت کرد. وی به مجموعه باشگاه مغز و بخشی از کتاب «توجه و تمرکز» و موضوع یادگیری کودکان زیر هشت‌سال و امکان رشد مغزی و روحی کودکان اشاره و در این‌باره سخنانی ارائه داد.
 
وحیده کرباسی، متخصص علوم اعصاب شناختی نیز در بخش بعدی جلسه موضوع «تاب‌آوری در گرو مدیریت توجه» را  محور سخنان خود قرار داد. وی درباره مجموعه «مغز پولادین من» بیان کرد: این مجموعه سعی بر این دارد به مخاطبانش بیاموزد که در مقابل ناملایمات روزگار چگونه مثبت، مقاوم و رو به جلو حرکت کنند. به بیانی دیگر با پذیرش این موضوع که شرایط در سطح کلان به دست ما تغییرات ساده و زودبازده نخواد داشت؛ اما افزایش توان و تاب‌آوری می‌تواند باعث حفظ سلامت و قدرت ادامه مسیر تا کسب موفقیت شود.
 
همچنین حامد اختیاری به همراه لادن قطبی، کارشناس ارشد روان‌شناسی و مسئول طرح «پویش آگاهی مغز» به معرفی این طرح پرداختند. در حاشیه این مراسم به صورت همزمان، میزها و غرفه­های کودک (نقاشی، تمرینات مغزی و کار دستی کلاه سه­بعدی) با نظارت و آموزش مربیان باشگاه مغز کودکان، جهت آشنایی خانواده‌ها و کودکان با مغز و کارکرد آن توسط این باشگاه تشکیل و اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها