جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
کتابخانه ادبیات پایداری در ساری افتتاح شد

کتابخانه تخصصی ادبیات پایداری در حوزه هنری مازندران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری مازندران با حضور استاد مرتضی سرهنگی _ پژوهشگر، نویسنده و فعال پیشکسوت ادبیات دفاع مقدس، با هدف کمک به فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهش‌های گسترده در عرصه ادبیات دفاع مقدس و تاریخ شفاهی جنگ، کتابخانه ادبیات پایداری این مرکز گشایش یافت.

رییس حوزه هنری مازندران در آغاز این رویداد فرهنگی هنری عنوان کرد: با تهیه ۱۴۰۰ جلد کتاب تخصصی عرصه ادبیات پایداری و مقاومت از آثار انتشارات معتبر از جمله سوره مهر و... ( از طریق دفتر مطالعات پایداری حوزه هنری مرکز) و افزودن به آثار مشابه موجود در کتابخانه تخصصی حوزه هنری مازندران این اقدام صورت گرفت.

مهدی معصومی گرجی با اشاره به اقبال نویسندگان و پژوهشگران جوان به فعالیت در حوزه دفاع مقدس افزود: گردآوری کتاب‌های تخصصی و مرجع و تازه‌های ادبیات پایداری یکی از زمینه‌های کمک به رویش نویسندگان موفق و نسل بیدار و آشنای جامعه (با آنچه در گذشته این سرزمین رخ داده) خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگانی همچون استاد سرهنگی سرمایه‌های با ارزشی هستند و خوشبختانه حوزه هنری مازندران از ابتدای سال جاری با برنامه‌ریزی مدون ضمن اجرای طرح کارگاه دوهفتگی با حضور این چهره فرهنگی، در پی آن است تا ضمن آموزش بنیادین و حرفه‌ای جریان تازه‌ای از تولید متون خاطره و داستان دفاع مقدس و انقلاب را در استان ایجاد کند.
 
همچنین مرتضی سرهنگی پس از افتتاح کتابخانه، ضمن تحسین این اقدام و ارزنده خواندن آن گفت: استان مازندران چه از منظر موضوع و رخدادها و شخصیت‌های مهم دوران دفاع مقدس و انقلاب و چه از نظر ظرفیت‌های انسانی جهت تربیت نویسندگان صاحب قلم، فضای در خور توجهی دارد.

وی با اشاره به پژوهشگران و نویسندگان مازندرانی که تا کنون در این عرصه کارهای با ارزش و قابل توجهی داشته اند، افزود: تجربه کارهای سابق در استان نشان داده که با اقدامات زیرساختی می‌توان به غنا و بالندگی متون تولیدی و اقدامات حوزه جنگ و ادبیات پایداری کمک کرد.
پیشکسوت عرصه تاریخ شفاهی دفاع مقدس با ذکر این نکته که حمایت‌های دفتر مطالعات پایداری مرکز جهت تامین تازه‌های کتاب همچنان ادامه خواهد داشت گفت: گروهی از بهترین مردم این سرزمین، ارزنده‌ترین سرمایه زندگی خود ( جان خود ) را تقدیم کردند. اکنون این ما هستیم که به شهدا بدهکاریم و باید در جایگاه خود به بهترین شکل وظایف خود را به انجام برسانیم.

سرهنگی ادامه داد: این قبیل فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی، می‌تواند گوشه‌ای از مرام و منزلت اهالی ایثار و معرفت را بازنمایی و در حافظه تاریخ ثبت کند.

گفتنی است کتابخانه تخصصی ادبیات پایداری و دفاع مقدس حوزه هنری مازندران در کنار کتابخانه تخصصی هنر ی این مرکز پذیرای علاقمندان فرهنگ و هنر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها