یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
فضای داخلی کتابخانه مرکزی ایلام بازطراحی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از کتابخانه مرکزی و پروین اعتصامی شهر ایلام بازید کرد.

به‌گزارش‌خبرگزاری‌کتاب‌ایران  (ایبنا) در ایلام سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام به همراه سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و فرشاد دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی استان،ازکتابخانه های عمومی مرکزی و پروین اعتصامی شهر ایلام بازید کرد.

هژبری در این بازدید با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار  کرد: نقش بارز کتابخانه‌های عمومی در رفع نیازهای مطالعاتی مردم به ویژه جوانان و دانشجویان مهم و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: با توجه به بازسازی و مرمت کتابخانه پروین اعتصامی، این مهم به گونه‌ای انجام شود که به معماری تاریخی و فرهنگی آن لطمه وارد نشود.

معاون‌‌ هماهنگی‌‌ امور عمرانی استانداری ایلام گفت:کارشناسی این کتابخانه توسط کارشناسان فرهنگی و مسکن وشهرسازی و شهرداری انجام و راهکارهای مناسبت برای توسعه فضای ارائه شود.

وی همچنین در بازدید از کتابخانه مرکزی شهر ایلام گفت: طراحی فضای داخلی و معماری این کتابخانه باید بر اساس نیازهای کاربردی اعضا و مراجعین و توجه به نمادها و استانداردهای تعریف‌ شده و نظام کتابخانه‌ها و سازه برای بازطراحی فضای موجود با هدف مناسب‌سازی و افزایش بهره وری توسط تیم معماری انجام گیرد.

هژبری گفت: هزینه بهره برداری سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی به وسیله کارشناسان مسکن و شهرسازی برآورد و اعلام شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در این بازدید با بیان اینکه فرهنگ مطالعه نقش مهمی در تامین سلامت جامعه دارد، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی فعالان این حوزه در رفع موانع کتابخوانی تاثیرگذار است.

وی افزود: درحال حاضر بیش از ۳۲ هزارنفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که روزانه از خدمات متنوع این مراکز استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: ۵۵ باب‌کتابخانه در سطح استان فعال است که از این تعداد ۶باب مشارکتی و ۴۹ باب نهادی و بیش از۶۵۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌‌های استان موجود است.
 
                                   
                                   
                                    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها