پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
«سری که درد ... می‌کند» به چاپ سوم رسید

چاپ سوم مجموعه داستان «سری که درد ...می‌کند» نوشته سید مهدی شجاعی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چاپ سوم مجموعه داستان «سری که درد…می‌کند» اثر سید مهدی شجاعی با طرح جلدی جدید از فرزاد ادیبی به تازگی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

این کتاب متشکل از هشت داستان است که به تصریح خود نویسنده در مقدمه «داستان‌های این مجموعه هر کدام حال و هوای خودش را دارد» و نویسنده امید دارد که داستان‌ها به جای ارتباط با یکدیگر بتوانند با مخاطب رابطه برقرار کنند.

داستان‌های این مجموعه شامل لوطی‌گری، حلقه‌ی مفقوده، نیازمند آبرومند، سری که درد … می‌کند، جام جهان‌بین، قصه‌ی وَ قِس …، دست کج، زبان راست و آخر مرام است که در این داستان‌ها از نقد اجتماعی و مدیریتی تا کرامات امام رضا (ع) و حضرت زهرا (س) را می‌بینیم.

در بخشی از متن داستان «دست کج، زبان راست» آمده است: «بعضی از آدم‌ها سعی می‌کنند که دزدی را کار زشت و ناپسندی جلوه دهند. البته کاش فقط سعی می‌کردند. عده‌ای واقعاً باورشان شده که امرار معاش از طریق دزدی کاری ناشایست است. نگاه این قبیل آدم‌ها به یک دزد یا سارق، شبیه نگاه به یک فرد خلافکار است. اینها حتی نسبت به رشوه و اختلاس هم نظر مثبتی ندارند و اگر زمانی در معرض داد و ستد رشوه یا انجام اختلاس قرار بگیرند، به انحاء مختلف سعی می‌کنند که اسم دیگری روی آن بگذارند و شانه از زیر بار مسئولیت خالی کنند؛ از ترس این که مبادا مورد سرزنش دیگران واقع شوند یا وجدان درد بگیرند ».
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها