شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
اهدای 500 جلد کتاب فارسی و عربی از روابط عمومی مجلس

علی‌اکبر زارع بیدکی از اهدا 800 قطعه عکس و تصاویر تاریخی، 500 جلد کتاب‌ فارسی و عربی و تعدادی از گزارش‌های مهم سازمان‌های دولتی از روابط عمومی مجلس شورای اسلامی به کتابخانه مجلس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی‌اکبر زارع بیدکی، مدیر مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس گفت: مجموعه‌ای بی نظیر شامل نوارهای کاست و VHS ، بیش از 800 قطعه عکس و تصاویر تاریخی، 500 جلد کتاب‌ فارسی و عربی و بیش از 100 جلد گزارش‌های مهم سازمان‌های دولتی چاپ محدود، از روابط عمومی مجلس شورای اسلامی به کتابخانه مجلس اهداءشد.
  
مدیر مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس گفت: این مجموعه حاوی بیش از 280 نوار صوتی نوارهای کاست و VHS مربوط به ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی است. موضوعات کلی این منابع، گزارش سفرهای ریاست  مجلس ادوار 8 و 9، دیدار ریاست مجلس شورای اسلامی با روسای مجلس کشورهای مختلف، هیات‌ها، وزراء، نخست وزیران، معاونین رؤسای جمهور و سفیران کشورهای جهان از جمله کشورهای ترکیه، عراق، هند، ژاپن، ایتالیا، چین و روسیه هستند. همچنین این منابع شامل کنفرانس‌های مطبوعاتی و مصاحبه خبرنگاران با ریاست مجلس بین سال‌های 87 الی 92 است.
 
وی ادامه داد: بین این مجموعه تعدادی CD  و DVD شامل گزارش عملکرد مجلس شورای اسلامی دوره هشتم، مراسم تحلیف دولت یازدهم در صحن علنی مجلس، برنامه‌های افتتاحیه مجلس شورای اسلامی ادوار پنجم تا دهم، گفت‌وگوی تلویزیونی دکتر لاریجانی و موارد دیگر مشاهده می‌شود.
 
بیدکی افزود: بیش از 800 قطعه عکس و تصاویر تاریخی مربوط به ادوار اول تا چهارم مجلس شورای اسلامی بین این مجموعه دیده می‌شود. این تصاویر شامل مصاحبه مطبوعاتی رؤسای مجلس شورای اسلامی، دیدار رؤسای مجلس با وزراء و نخست وزیران و رئیسان مجالس کشورهای جهان، تصاویر بازدید رؤسای مجلس از مراکز و سازمان‌های مهم دولتی، تصاویر سفر رئیسان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی به کشورهای مختلف ازجمله سوریه، لبنان، اسپانیا، اوکراین، ترکمنستان، قزاقستان، پاکستان، کویت و عمان است.

وی افزود: عکس‌های سفر رئیسان مجلس به استان‌های مختلف کشور، تصاویر نمایندگان ادوار اول و دوم مجلس شورای اسلامی، تصویر کلنگ‌زنی ساختمان جدید پارلمان مجلس، عکس‌های افتتاحیه ادوار سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس جمهور وقت، تصاویر جلسات مشترک دولت و مجلس، دیدار نمایندگان ادوار مجلس با رهبری، تصاویر رأی اعتماد وزیران، تصاویر شهدای مجلس شورای اسلامی، تصاویر شهدای هفتم تیر، تصویر نمایندگی شهید رجایی در مجلس و سوگند بنی‌صدر در کنار شهید بهشتی در سال 1359 و... نیز در این مجموعه دیده می‌شود. 
 
زارع بیدکی اظهار کرد: بیش از 500 جلد کتاب و بیش از 100 جلد گزارش بین این مجموعه اهدایی مشاهده می‌شود. موضوعات این منابع شامل کتاب‌های حقوقی، تاریخی، علوم اقتصادی، مدیریت، فلسفه، علوم اجتماعی و ...است. این مجموعه کتاب‌های چاپ دهه 70 تا 90 و گزارش‌ها و بولتن‌های مهم سازمان‌های دولتی وگزارش‌های توجیهی و طرح‌ها را شامل می‌شود.
 
 وی گفت: با توجه به این که بسیاری از گزارشات و بولتن‌ها در سازمان‌های دولتی محدود چاپ شده و به بازار عرضه نمی‌شود؛ این مجموعه برای تکمیل و به‌روزرسانی بخش گزارشات دولتی کتابخانه بسیار ارزشمند است. با توجه به کمبود فضا در مخازن کتابخانه، منابع مورد نیاز پس از بررسی و جست‌‌وجوی دقیق انتخاب و ثبت خواهند شد و منابع تکراری  به کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی دیگر اهداء می‌شوند.
 
 بیدکی از ارسال مجموعه منابع دیداری و شنیداری (نوارها، عکسها و ..) به مرکز اسناد کتابخانه برای شناسایی تصاویر و دیجیتال‌سازی نوارها تا چند روز آینده خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها