یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
ارسال طرح خرید متمرکز کتاب با مشارکت مالی استان ها آغاز شد

سرپرست اداره کل تأمین منابع نهاد، از آغاز ارسال حدود ۱۸ هزار عنوان و بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب، در طرح خرید متمرکز کتاب با مشارکت مالی استان ها به کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ جواد اسدی، سرپرست اداره کل تأمین منابع نهاد، از شروع ارسال حدود ۱۸ هزار عنوان و بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب، در طرح خرید متمرکز کتاب با مشارکت مالی استان ها به کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: این منابع به انتخاب مسئولان و کتابداران ۱۳۳۱ کتابخانه از میان فهرست تازه‌های نشر خانه‌کتاب و فهرست‌های اداره کل منابع، انتخاب و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۴ میلیارد ریال از حدود ۲۴۰۰ ناشر خصوصی و دولتی خریداری شده و در حال ارسال به کتابخانه‌ها است.
 
سرپرست اداره کل تامین منابع نهاد اظهار کرد: بیشترین موضوع کتاب‌های انتخاب شده علوم کاربردی، علوم اجتماعی، فلسفه و روانشناسی، کودک، قصه و رمان و نوجوان است و بیشترین استفاده کننده این منابع، گروه سنی بزرگسال هستند.
 
اسدی با بیان این‌که زمینه‌‌سازی برای خوب خواندنِ کتاب و کتابِ خوب خواندن، اصلی‌ترین و تخصصی‌ترین وظیفه کتابداران نهاد است و  ما آن را با عنوان «ترویج کتابخوانی» می‌شناسیم، گفت: بر همین اساس ، انتظار داریم کار مهم و حساس ترویج کتابخوانی به همت کتابداران و پس از دریافت این منابع، گسترده‌تر و خلاقانه‌تر از پیش انجام شود.
 
وی افزود: از آنجا که بسته ارسالی با توجه به نظر همکاران محترم انتخاب شده، امیدواریم این منابع، باعث رونق هرچه بیشتر کتابخانه‌ها در سال جاری شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها