یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
نخستین کتابخانه روستایی در بروجرد به بهره‌برداری رسید

نخستین کتابخانه روستایی شهرستان بروجرد با نام کتابخانه «شهید حجت‌اله ساکی» در روستای دینارآباد این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید حجت‌اله ساکی روستای دینارآباد شهرستان بروجرد با حضور عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، یاسر امیرسرداری، معاون فرماندار بروجرد، محسن سپهوند، مدیر اعتبارات فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان؛ میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه‌های عمومی لرستان، داوود پهلوان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، جمعی از روسای ادارات بروجرد و اهالی روستای دینارآباد برگزار شد.

در این مراسم راستخانه ضمن خیرمقدم به حاضران، اظهار کرد: کتابخانه عمومی شهید ساکی روستای بروجرد در راستای اشاعه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق محروم روستایی، با مساحتی بالغ بر 430 مترمربع در سال 1390  و اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال تکمیل و تجهیز شده است.

                     

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با ابلاغ سلام دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به محضر مردم روستای دینارآباد و تشکر از حمایت‌های استاندار لرستان و نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، افزود: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی همچون بخش امانت، بخش مرجع، بخش کودک، بخش نشریات، سالن مطالعه و نمازخانه است. امید داریم با افتتاح این کتابخانه، شاهد گسترش هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان مردم این منطقه، باشیم.

وی همچنین از خیران اهداکننده زمین کتابخانه و راه دسترسی آن تشکر کرد و افزود: کتابخانه شهید ساکی منشأ خیرات و برکات زیادی در این منطقه خواهد شد و علاوه بر اهالی روستای دینارآباد، به بخش عمده دیگری از اهالی روستاهای همجوار نیز می‌تواند خدمت‌رسانی کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان ادامه داد: این کتابخانه متعلق به مردم این منطقه بوده و امید می رود که در حفظ و حراست از این مجموعه فرهنگی کوشا باشند.

                    

گودرزی نیز در این مراسم بیان کرد: گاهی مطالعه یک کتاب مسیر زندگی انسان را دگرگون ساخته و سرنوشت وی را تغییر می دهد. توسعه کتابخانه های عمومی یکی از بهترین راهکارهای کاهش معضلات اجتماعی در کشور است؛ از این‌رو ضرورت دارد مسئولان امر در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه و سهولت دسترسی عموم مردم به کتابخانه ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

نماینده بروجرد گفت: بروجرد شهر مفاخر و شهیدان است و به تعبیر مقام معظم رهبری شهر استعدادهای درخشان است که باید به یک قطب فرهنگی در کشور تبدیل شود. روند توسعه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان بروجرد مطلوب بوده به طوری که پس از افتتاح کتابخانه درجه یک استاد آیتی و کتابخانه شهید باهنر، کتابخانه شهید ساکی سومین کتابخانه  عمومی در  شهرستان بروجرد بوده که اخیراً به بهره‌برداری رسیده است.

وی در پایان از اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خواست به عنوان اولین برنامه فرهنگی کتابخانه شهید ساکی، نسبت به برگزاری یک مسابقه کتابخوانی اقدام نموده که جوایز این مسابقه از سوی دفتر وی تامین خواهد شد.

                  
 
                  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها