شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
«سرقت در میدان صدویکم» منتشر شد

رمان نوجوان «سرقت در میدان صدویکم» نوشته نیلوفر مالک توسط انتشارات مدرسه وارد بازار کتاب شد. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نیلوفر مالک با اعلام این خبر گفت: شخصیت اصلی این داستان پسری دوازده‌ساله به نام پویاست که پدرش پلیس بوده و در اثر حادثه‌ای از دنیا رفته است. 

وی افزود: ماجرا با گم‌شدن «کوکو» پرنده پریسا، خواهر کوچک پویا شروع می‌شود. پویا به یاد می‌آورد که هفته قبل در محله آنها دو حیوان خانگی دیگر هم ناپدید شده‌اند؛ سگی به نام «هکتور» متعلق به خانواده رشیدی و «نانی» گربه ملیحه خانم. پویا تصمیم می‌گیرد با کمک دوستانش دزد حیوانات را پیدا کند؛ اما با ماجرایی پیچیده مواجه می‌شود. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«پویا نان‌هایش را تندی تا کرد توی بقچه‌ای که مادرش داده بود گذاشت و دنبال پروانه از نانوایی بیرون آمد پرسید:
_ موضوع گردن‌بند رو به پلیس خبر دادین؟
پروانه گفت:
- نه، بابا به مامان گفت تو همسایگی زشته از قدیم گفتن مالت رو نگه‌دار همسایه‌ت رو دزد نکن لابد خودت اونو جایی گذاشتی و یادت رفته...»

نیلوفر مالک، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است و پیش از این آثاری چون «زیر سایه آفتاب»، «رویای بعدازظهر»، «دخترخاله‌ها»، «جایی آن طرف پرچین»، «بوی خوش خاله گلاب»، «نامه‌ای برای عمو رحمان»، «سقای تشنه لب»، «شام غریبان»، «مثل یاوران امام حسین (ع)» و «محبت مادر» را به حوزه ادبیات عرضه کرده است.

انتشارات مدرسه «سرقت در میدان صدویکم» را در ١۶٨ صفحه، با شمارگان ١٠٠٠ نسخه و قیمت ٩۵ هزار تومان برای گروه سنی ١٢ سال به بالا وارد بازار نشر کودک و نوجوان کرده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها