یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کنگره اشعار و تصنیف‌های آیینی غدیر برگزار می‌شود

کنگره اشعار و تصنیف‌های آیینی با موضوع غدیر با عنوان «وصی المصطفی» توسط فرهنگسرای خاوران برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رییس فرهنگسرای خاوران از برگزاری کنگره اشعار و تصنیف‌های آیینی با موضوع غدیر خبر داد.

حمیدرضا خونویی با اشاره به اهمیت شعر غدیر بیان کرد: غدیر تثبیت اتحاد امیرالمومنین (ع) با پیامبر اکرم (ص) و یکی بودنشان است. شاعران باید واقعه غدیر خم را برای مردم و حتی در ابعاد بین‌المللی برای مردم جهان به درستی تبیین و معرفی کنند.

وی همچنین ادامه داد: امروزه که جهان اسلام بیش از گذشته از آتش اختلافات و نزاعات میان مسلمین در رنج و عذاب است، می‌توان با نقش‌آفرینی در برگزاری چنین کنگره‌هایی حول موضوع غدیر با زبان شعر، علاوه بر صیانت از تفکر اصیل اسلامی، محوری برای اتحاد عاشقان و دلدادگان آستان اهل بیت ترسیم کرد.

رییس فرهنگسرای خاوران در خصوص اهمیت برگزاری کنگره شعر غدیر اظهار کرد: کنگره‌های شعر در میان شعرا و اصحاب قلم جایگاه ممتازی دارند که کمترین بهره آن، ایجاد انگیزه، شور و نشاط معنوی برای تولید آثار فاخر و ماندگار در گستره ادبی جامعه است. همچنین باتوجه به هجمه‌های گسترده فرهنگ غربی وجود چنین کنگره‌هایی می‌تواند به سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی و تبلیغات ضد دینی در جامعه اسلامی ما تبدیل شود.

خونویی در پایان گفت: کنگره اشعار و تصنیف‌های آیینی با موضوع غدیر به همت فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را همراه با مشخصات دقیق تا تاریخ ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۱ به شماره ۰۹۳۹۸۳۷۹۶۷۹ واتساپ کنند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها