جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
چاپ 15 عنوان کتاب نمایشنامه دفاع مقدس منتسب به استان بوشهر تا اسفند امسال

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: امیدوارم تا اسفند امسال تعداد کتاب‌های نمایشنامه‌های استان بوشهر با محوریت دفاع مقدس به ۱۵ عدد برسانیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «جهانشیر یار احمدی» رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در آئین رونمایی از پنج کتاب نمایشنامه با محوریت دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: استان بوشهر دارای اقلیمی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که اگر با معيارهای خود استان کار انجام نشود قابل پذیرش نیست.

وی گفت: استان‌ بوشهر به دلايل متعدد در هر زمینه‌ای شکل اجرایی شاخصه‌های‌ دارد که آن را با شاخصه‌های ملی متفاوت می کند.

یاراحمدی عمر ادبیات مقاومت‌ تا سال ۱۴۰۱ به یکصدوپنجاه سال دانست و افزود: در ایران از سال ۱۳۷۰ ادبیات مقاومت‌ شروع شده است. و جشنواره تئاتر دفاع مقدس برای شکل گیری تئاتر ایران با مفهوم کلی مقاومت نامگذاری شد.

‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر با اشاره به اینکه امروز در تئاتر ما گونه ‌مقاومت‌ داريم تصریح کرد: ما در بوشهر پیش از انقلاب ادبیات مقاومت با تمرکز بر دلیران تنگستان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه گستره مقاومت بوشهر به سه قرن می‌رسد خاطرنشان کرد: با شکل گیری دفاع‌ مقدس نويسندگان متعهد قلم زدند.
یاراحمدی با اشاره به اینکه آثار شاخص ما ادبیات مقاومت‌ است بیان داشت: سه اثر از نمایشنامه‌های رونمایی شده به زندگی شهدای استان می پردازد.

‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر نمایشنامه‌های نوشته شده را تشریح ‌و عنوان کرد: «شعله‌های موج و بادبان ماه» به نویسندگی «غلامحسین دریانورد» زندگینامه سردار شهید «نادر مهدوی»، «پرتره 2519» به نویسندگی «حبیب خدامی» با محوریت زندگینامه «شهید افتخاری» از شهدای دیلم، «زلیخایی که یوسفش را‌...»  به نویسندگی «فریبا جعفری» روایت زندگی شهید جاویدالاثر «جهانبخش جعفری» پرداخته است.

وی به 2 عنوان کتاب «آتروپات ها» به نویسندگی «عقیل جماعتی» و «ساعت های زنگ زده» به نویسندگی « محمد فخرایی مطلق و زهرا قلی زاده» اشاره ‌و تصریح کرد: این 2 عنوان کتاب به دسته بندی‌های مسائل حاشیه جنگ به صورت غیرمستقیم پرداخته است.

یاراحمدی با اشاره به اینکه این نمایشنامه های دفاع مقدسی برای اولین بار در استان به چاپ رسیده ‌گفت: امیدواریم تا اسفند‌ سال 1401 تعداد کتاب‌های نمایشنامه با محوریت دفاع مقدس به ۱۵ عدد برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها