سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
سومین اردو از نهمین دورۀ آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی

میلاد عرفان‌پور درباره این اردو گفت: در ادامۀ دوره‌های آموزشی شعر جوان کشور و در دوازدهمین سال از شروع این دوره‌ها، اردوهای پایانی آقایان و بانوان دورۀ نهم آفتابگردان‌ها با حضور استادان و فرهیختگان حوزۀ شعر و فرهنگ کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی انتشارات شهرستان ادب، سومین اردوی دورۀ نهم آفتابگردان‌ها در خرداد ماه 1401 برگزار خواهد شد.

اردوگاه الزّهرا (س) تهران، از تاریخ 3 تا 6 خرداد سال 1401 میزبان سومین اردو از نهمین دورۀ آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) خواهد بود. در این اردو که آقایان و بانوان دورۀ نهم ضمن دو برنامه‌ریزی مجزا شرکت خواهند کرد، هم‌چون دیگر اردوهای آفتابگردان‌ها، شامل برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌های تفریحی خواهد بود و دست‌اندرکاران مؤسُسۀ شهرستان ادب بر آنند که در فضایی صمیمی و با حضور اساتید صاحب‌نام و کارشناسان سطح کشور، به دغدغه‌های آموزشی و فرهنگی اعضا پاسخ‌های درخور داده شود تا در آیندۀ نزدیک، شاهد بروز و ظهور استعدادهای فراوانی در حوزۀ شعر و ادبیات باشیم. در ادامه، صحبت‌های میلاد عرفان‌پور، مدیر دفتر شعر شهرستان ادب را در خصوص اردوی سوم دورۀ نهم با هم می‌خوانیم.

میلاد عرفان‌پور مدیر دفتر شعر مؤسّسۀ فرهنگی هنری شهرستان ادب با بیان اینکه دورۀ نهم آفتابگردان‌ها به ایستگاه پایانی خود رسیده، گفت: در ادامۀ دوره‌های آموزشی شعر جوان کشور و در دوازدهمین سال از شروع این دوره‌ها، اردوهای پایانی آقایان و بانوان دورۀ نهم آفتابگردان‌ها با حضور استادان و فرهیختگان حوزۀ شعر و فرهنگ کشور برگزار خواهد شد.

عرفان‌پور افزود: دو اردوی خواهران و برادران از امروز مورّخ ۳ خرداد تا ۶ خرداد ماه جاری برگزار خواهد شد که در هر دو اردو، شاهد حضور شاعران توانمند و اساتید برجستۀ کشورمان به عنوان مدرّس و کارشناس خواهیم بود. هم‌چنین جوانانی که عضو دورۀ نهم ما بوده‌اند، بعد از دو سال برگزاری اردوها به صورت مجازی، این فرصت را دارند تا همدیگر را ملاقات کرده و به صورت حضوری از کلاس اساتید و جلسات نقد و بررسی شعرشان استفاده کنند.
شاعر «شمعدانی‌ها» ادامه داد: خدا را شکر، دوره‌های آفتابگردان‌ها در این ۱۲ سال به جایگاهی رسیده که مورد اقبال نوجوانان و جوانان شاعر است و رقابت گسترده‌ای برای حضور در این دوره‌ها از سرتاسر کشور وجود دارد، چنان که در دوره‌های قبل شاهد بودیم شاعران جوان از استان‌ها، شهرها و روستاهای کشور به عضویت این دوره‌ها درآمده‌اند و این روزها نیز به اردوی آفتابگردان‌ها رونق می‌بخشند.

عرفان‌پور گفت: از موفّقیت‌های این اردوها این است که خوشبختانه مورد تأیید و تحسین مخاطبان خاصّ شعر و استادان حوزۀ ادبیات قرار گرفته است. ما هم‌چنین مفتخر هستیم که رهبر معظّم انقلاب، چندین‌بار نسبت به برگزاری این دوره‌ها و اردوها ابراز لطف و تأیید داشته‌اند.

وی دربارۀ محلّ برگزاری و اساتید اردوی پایانی دورۀ نهم آفتابگردان‌ها بیان کرد: این دو اردو در تهران برگزار می‌شود و ما در کلاس‌هایی با موضوعات متفاوت و متنوّع در خدمت اساتید گرانقدری چون یوسفعلی میرشکّاک، محمّدعلی بهمنی، علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، ناصر فیض، مصطفی محدّثی خراسانی، علی‌محمّد مؤدّب، مهدی صالحی، محمّدرضا طهماسبی، مریم کرباسی، محمّدمهدی سیّار، افسانه غیاثوند، فاطمه نانی‌زاد، اعظم سعادتمند، سیّدوحید سمنانی، علیرضا سمیعی و حجّت‌الاسلام عابدینی هستیم. «جهان فردوسی»، «رسم شاعری»، «شعر و شخصیت بیدل»، «بینش تمدّنی به زبان فارسی»، «خلّاقیت ادبی»، «ساختار و بافتار شعر نیمایی» و «شاعر، چهره جدّی یک انسان» عناوین برخی از کلاس‌هایی است که در کنار کارگاه‌های نقد شعر، در اردوی پایانی دورۀ نهم افتابگردان‌ها برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها