دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
ضرورت معرفی اسلام در جهان از طریق کتابخانه‌‌های کشورهای اسلامی

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آستانه عید سعید فطر، پیامی را خطاب به روسای کتابخانه‌های عمومی کشورهای اسلامی صادر و بر ضرورت و معرفی فرهنگ اسلام در جهان تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پیامی خطاب به روسای کتابخانه‌های عمومی کشورهای اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر تأکید کرد: امروز همکاری و همدلی میان کتابخانه‌های جهان اسلام، ضروری و موجب اعتلا و معرفی فرهنگ اسلام در جهان خواهد بود. متن پیام به این شرح است:
 
«اللَّهُمَّ انّی اسْئَلُکَ خَیْرَ ما سَئَلَکَ مِنه عِبادُکَ الصَّالِحُونَ وَ اعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُکَ الْمُخْلَصُونَ
 
سلام علیکم
 
با آرزوی قبولی عبادات مؤمنان و روزه‌داران کشورهای اسلامی، در آستانه روز شرافت و کرامت و حلول بزرگ‌ترین عید مسلمانان، عید سعید فطر را به محضر شما، همکاران ارجمندتان و ملت بزرگ اسلام تهنیت می‌گویم. در این روز بزرگ، از خداوند متعال، تنها صاحب جود و جبروت، برای مسلمانان جهان، وحدت، صلح، سلامت و سربلندی می‌طلبم. بی‌تردید جهان اسلام، در سایه استقلال‌طلبی، آگاهی، انگیزه، امید و تعبد مسلمانان به دستورات اسلامی و قرآنی، آینده‌ای مبارک پیش رو خواهد داشت؛ ان‌شاءالله.
 
در این افق روشن، باید به مهم‌ترین و زنده‌ترین مسأله‌ مشترک امّت اسلامی، یعنی فلسطین و سرنوشت قدس شریف، توجه ویژه داشت. جهان اسلام برای حل این مسأله و مبارزه مؤثر با صهیونیسم جهانی، راهی جز وحدت، همدلی، فاصله گرفتن از جهل و جمود، تقویت ابعاد فرهنگی و رشد بینش سیاسی خود ندارد.
 
توسعه فرهنگی، وامدار افزایش آگاهی و داناییِ عموم مردم است. توجه مکتب آسمانی اسلام به اهمیت کتاب و کتابخانه و وجود احادیث بی‌شمار درباره والاییِ دانش و پژوهش نیز بیانگر جایگاه فرهنگ کتابخوانی در تاریخ اسلام و نقش مهم کتابخانه در شکل‌گیری و رشد تمدن اسلامی است.
 
بر این باوریم که امروز نیز همکاری و همدلی میان کتابخانه‌های جهان اسلام، ضروری و موجب اعتلا و معرفی فرهنگ اسلام در جهان خواهد بود. نهاد کتابخانه‌های عمومی جمهوری اسلامی ایران در این مسیر فرهنگی و تمدن‌ساز، صمیمانه، آماده  هرگونه همکاری‌ است.
 
از خداوند متعال توفیق روزافزون و سرافرازی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان را مسألت دارم.
 
مهدی رمضانی
 
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی جمهوری اسلامی ایران»
 
پیام دبیرکل نهاد به زبان های عربی و انگلیسی برای کتابخانه‌های عمومی کشورهای عراق، لبنان، مصر، عمان، سوریه و... ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها