دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
انتشار هشت کتاب از نویسندگان ایرانی

کتاب‌های «تعمید»، «ناشناس»، «دو زن زیبا»، «سوفار»، «فروچاله»، «گذر»، «خوکچه‌ی بادنما» و «تیراندازی طبق بخش‌نامه» از نویسندگان ایرانی، توسط نشر نیماژ به بازار کتاب عرضه شد.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی نشر نیماژ، کتاب‌های «تعمید» نوشته‌ی مسعود ریاحی (مجموعه‌داستان)، «دو زن زیبا» نوشته‌ی آرام روانشاد (مجموعه‌داستان)، «سوفار» نوشته‌ی افسانه احمدی(رمان)، «فروچاله» نوشته‌ی زنب حبیبی (رمان)، «گذر» نوشته‌ی نفیسه مرادی (رمان)، «خوکچه‌ی بادنما» نوشته‌ی احمد آرام (مجموعه‌داستان) و «تیراندازی طبق بخش‌نامه» نوشته‌ی حسن بهرامی (رمان) برای خرید در دسترس عموم مخاطبان داستان و رمان ایرانی قرار گرفتند.

مجموعه داستان «تعمید» متشکل از 9 داستان است که عنصر پیوند دهنده‌‌‌‌‌شان به‌یکدیگر، حرکتِ دایره‌واری‌ از تراژدی به کمدی یا برعکس است. این کتاب ۹۰ صفحه‌ای با قیمت ۳۵ هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

«دو زن زیبا»، مجموعه داستانی متشکل از هشت داستان با محوریت زنان است که چند داستان آن در جوایز ادبی برنده شده‌اند؛ در تمامی داستان‌های «دو زن زیبا» با زنی مواجه می‌شویم که در مواجهه با یک موقعیت خاص در زندگی قرار گرفته و حالا باید راهی برای مقابله یا کنار آمدن با آن پیدا کند. «دو زن زیبا» نیز ۹۰ صفحه دارد و با قیمت ۳۵ هزار  تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

شخصیت اصلی رمان «سوفار»، زن نویسنده‌ای است که به‌طور کاملاً تصادفی با مرد ثروتمندی آشنا می‌شود و مرد از او می‌خواهد در ازای دریافت مبلغ چشمگیری داستان زندگی‌اش را در خانه‌ قدیمی مرد در نیاوران بنویسد و از همین جا ماجرا آغاز می‌شود... افسانه احمدی در رمان تازه‌اش اثری خلق کرده است که می‌تواند انتظار طیف‌های مختلف روایت را برآورده کند؛ داستان زنان مستقل در دنیایی مردانه. این کتاب ۳۲۰ صفحه‌ای با قیمت ۹8 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان به رمان قرار گرفته است.

زینب حبیبی که پیش‌تر، از او رمان «مرزوحد» را خوانده بودیم، در رمان تازه‌اش یعنی «فروچاله» شخصیتی را شکل می‌دهد که نظیرش را در داستان فارسی کمتر دیده‌ایم. دختری درگیر با اندیشه‌های عمیق که مسایلی سطحی دوره‌اش کرده‌اند، طنز ضمنی و زیرلایه‌ای رمان لبخندی شاید تلخ بر لب مخاطب می‌نشاند. این کتاب ۱۱۶ صفحه‌ای با قیمت ۴۰ هزار تومان به قفسه‌ کتابفروشی‌ها راه یافته است.

مهشاد مرده است، جسدش در وان حمام خانه‌اش پیدا شده و در طول رمانِ «گذر»، دوستِ مهشاد، فرانَک در پی کشف ناگفته‌هایی است که فکر می‌کند دلیل مرگ مهشاد را می‌تواند در آن‌ها بیابد. «گذر» روایتِ سرخوردگی‌ها و تنهایی‌های زنِ در جست‌وجوی استقلال در سال‌های پایانی دهه‌ی هشتاد است، حکایتی که با گذشته پیوندی محکم دارد و تلاش زنان جوان تحصیل‌کرده برای گذر از گذشته و رهایی از آوارهای آن را متعین می‌کند. رمان «گذر» ۱۴۶ صفحه است و با قیمت ۴۸ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

در کتاب«خوکچه‌ی بادنما» از پسِ هر داستان ارتعاشات نهادینه شده‌ای بیرون می‌زند، که آدم‌های داستان را از عمق بالا می‌کشد تا جراحت‌های زمانه بر پیکرهای شناورشان ملموس و باورپذیر شود.  در داستان‌های این مجموعه یک‌جور طنز سیاه ریشه دوانده است که پل بین خیال و واقعیت را مستحکم نگه می‌دارد. «خوکچه‌ی بادنما» ۱۹۰ صفحه است و قیمت پشت جلد آن 69 هزار تومان درج شده است.

«تیراندازی طبق بخش‌نامه» نیز روایتی از شخصیتی خیال‌پرداز به نام تیرداد کوهستانی است که در یکی از گردنه‌های برف‌گیر سمیرم به‌دنیا آمده و بعد از سانحه به‌دلیل مرگِ پدر و مادرش او را به پرورشگاه برده‌اند. وی که در نوجوانی آواره شده به استخدام محیط‌زیست گچساران درمی‌آید از پشت چشمی‌های دوربینِ شکاریِ روسی‌اش به دخترکی زاگرس‌نشین دل می‌بندد؛ آیا دخترک وجود خارجی دارد؟ حسن بهرامی در رمان تازه‌اش که پیش از انتشار برگزیده‌ بخش رمان‌های منتشرنشده‌ جایزه‌ ادبی بوشهر شده، مرز خواب و واقعیت و فراتر از آن مرز مرگ و زندگی را پشت‌سر می‌گذارد... این رمان ۲۸۶ صفحه‌ای با قیمت ۹۵ هزار تومان به کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها