دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
فعالیت بیش از 7000 کتابخانه در مدارس استان فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در فارس بیش از 7 هزار کتابخانه در مدارس وجود دارد گفت: در استان همچنین بیش از 19 هزار کتابخانه کلاسی ویژه دانش اموزان ابتدایی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرهاد اسماعیلی در آیین تقدیر از فرهنگیان و دانش‌آموزان مولف شیراز و رونمایی از 4 کتاب تالیف شده توسط معلمان استان که به مناسبت هفته کتاب در دبیرستان حاج حسین مختارنامه آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز برگزار شد، گفت: همه ما از ضرورت کتاب‌خوانی آگاه هستیم و آن‌چه که امروز ضرورت دارد راهکارهای ترویج کتاب‌خوانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بابیان اینکه رهبر معظم کشورمان همواره به کتاب خوانی تاکید می‌کند، گفت: در سلوک دینی ما  نیز همواره به کتابخوانی و علم‌اندوزی تاکید شده است.

اسماعیلی گفت: از راه‌های افزایش سرانه مطالعه در دانش‌آموزان حمایت از نوشته‌ها و کتاب‌های تالیف شده در حوزه کودک و نوجوان است.

وی گفت: معلمان باید از هر فرصتی برای مطالعه و ترویج کتابخوانی در کلاس‌های درس بهره بگیرند و موضوعات درسی را به کتاب‌های کودک و نوجوان پیوند بزنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان باتوجه به شناختی که از ذائقه و دنیای دانش‌آموزان و کودکان دارند می‌توانند به مولفان قابل اعتماد و موفقی تبدیل شوند.

اسماعیلی گفت: نویسندگی را در دانش‌آموزان نباید الزاما به سمت چاپ کتاب سوق داد بلکه باید نسبت به خاطره‌نویسی، داستان‌نویسی و انشا‌نویسی توجه ویژه داشته باشیم

وی گفت: ذائقه دانش‌آموزان کمی عوض شده است و باید به صورت نرم و برنامه‌ریزی شده سلایق و علایق دانش‌آموزان را به سمت موضوعات اخلاقی سوق دهیم.

رییس آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز نیز گفت: زمانی یک  جامعه به فرزانگی و سعادت خواهد رسید که سرانه مطالعه خود را همواره افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها