شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
دبیران علمی و اجرایی همایش «میراث مشترک ایران و هند» معرفی شدند

دبیران علمی و اجرایی نخستین همایش بین‌المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» معرفی شدند و غلامرضا امیرخانی دبیر علمی بخش ایران، فرزانه اعظم لطفی دبیر علمی بخش هند و مهشید برجیان به عنوان دبیر اجرایی در برگزاری این رویداد فرهنگی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نخستین همایش بین المللی « میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» (ICCHI 2022) ،‌ به همت معاونت پژوهشی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با مدیریت فاطمه جان احمدی در تاریخ 30 دی ماه سال جاری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

غلامرضا امیرخانی به عنوان دبیر علمی بخش ایران، فرزانه اعظم لطفی به عنوان دبیر علمی بخش هند و مهشید برجیان به عنوان دبیر اجرایی معرفی شده‌اند. بررسی پیشینه نسخه پژوهی و نسخه شناسی در هند (شیوه‌ها، مطالعات میان رشته ای، مطالعات دانشگاهی) از جمله اهداف اصلی این همایش بین‌المللی است. بر همین اساس از محققان ایرانی و غیرایرانی که به زبان‌های فارسی و انگلیسی آثار و پژوهش‌هایی دارند؛  دعوت می‌شود با شرکت در این گردهمایی، آخرین نتایج مطالعات و پژوهش‌های خود را درباره نسخ خطی در جایگاه میراث مشترک دو کشور کهن ایران و هند؛ به صورت مجازی ارائه کنند.

نقد و تصحیح متون و نسخه‌های خطی، نسخه‌های خطی غیرایرانی، معرفی نسخه‌های تازه‌یاب و نفیس، هنرهای کتاب‌آرایی، فهرست نویسی و حفظ و نگهداری و مرمت نسخ خطی، شیوه های اطلاع رسانی و معرفی مفاخر و نام آوران عرصه مخطوطات؛ از دیگر محورهای همایش عنوان شده است.

همایش بین‌المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» 30 در روز  سی ام دی ماه 1400 برگزار می‌شود. مهلت ارسال چکیده مقالات تا 15 مهرماه تعیین شده است و پژوهشگران و محققان تا 20 آذرماه می‌توانند متن کامل مقالات خود را به دبیرخانه همایش به آدرس پست الکترونیکی همایش: iranindiamanuscript@gmail.com  ارسال کنند.

لازم به توضیح است، چکیده مقالات ارسالی باید بین 250 تا 300 کلمه به زبان فارسی یا انگلیسی باشد و  گزیده مقالات برتر همایش در قالب شماره مخصوص نشریات علمی و یا به صورت کتاب مستقل منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها