دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
زندگینامه شهدای جهاد دانشگاهی تدوین می‌شود

سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از تدوین زندگینامه شهدای جهاد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حامد علی اکبرزاده با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به‌عنوان یکی از نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی همواره در خط مقدم ایثار و فداکاری بوده، افزود: این نهاد از ابتدای تأسیس، علاوه بر خدمات فرهنگی و علمی بیش از 100 شهید سرافراز را تقدیم میهن اسلامی کرده است.
 
وی ادامه داد: متأسفانه در گذشته نسبت به مستندسازی زندگینامه، خدمات و دستاوردهای علمی و فرهنگی این شهدای عزیز غفلت شده و به همین دلیل ضرورت دارد این اسوه‌های ایثار و مقاومت به نحو مطلوبی به جامعه معرفی شوند.
 
سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: بیشتر شهدای جهاد دانشگاهی علاوه بر سجایای اخلاقی و انسانی، در طول عمر خود خدمات علمی و فرهنگی را داشته‌اند که این ویژگی، شهدای عزیز این نهاد را متمایز می‌کند.
 
 علی اکبرزاده گفت: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، تدوین زندگینامه شهدای این نهاد را آغاز کرده و امیدواریم در یک بازه زمانی مشخص بتوانیم خدمات این شهدا را به کشور و مردم معرفی کنیم. نخستین شهیدی که تدوین زندگینامه‌‌اش آغاز شده، شهید امیر مهرداد از شهدای جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شریف است که در سال 1362 و در منطقه پنجوین عراق به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها