چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
نامه سرگشاده کودکان به مدیرمسوول روزنامه‌های کثیرالانتشار

جمعی از کودکان با امضای نامه‌ای از مدیرمسوول روزنامه‌های کثیرالانتشار، مدیران رسانه‌ای اختصاص صفحه‌ها و فضای ویژه‌ رسانه‌ای با موضوع کودک و نوجوان را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در چهارمین روز از برگزاری هفته‌ ملی کودک، خردسالان و کودکان ضمن حضور در این رویداد فرهنگی، در کارگاهی با عنوان «انتقال تجربه» با موضوع «چگونه خبرنگار شوید» شرکت کردند.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیرعباس تقی‌پور مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در این کارگاه با مخاطبان درباره‌ی ویژگی‌های خبر و خبرنگار صحبت کرد. در این کارگاه مشارکتی‌، مخاطبان با عناصر و ارزش‌های خبر آشنا شدند و با آن‌ها درباره‌ ضرورت خواندن مجله و روزنامه صحبت شد.
 
این مشاور رسانه‌ای و روزنامه‌نگار در کارگاه «چگونه خبرنگار شوید» خوب دیدن، خوب شنیدن و خوب نوشتن را مهارت‌های مورد نیاز یک خبرنگار دانست. شرکت‌کنندگان کوچک این کارگاه نیز هر کدام نظرهای خود را درباره‌ این مهارت‌ها و شیوه‌ تقویت آن‌ها عنوان کردند و سپس درباره دیدگاه خود نسبت به شغل خبرنگاری سخن گفتند.

با پایان این کارگاه که در بعدازظهر چهارمین روز از هفته ملی کودک برگزار شد، با حضور شرکت‌کنندگان و والدین آن‌ها نامه‌ای مبنی بر درخواست این مخاطبان از مدیرمسئول روزنامه‌ها و رسانه‌ها امضا شد. این مخاطبان از مدیران رسانه‌ای درخواست کردند تا صفحه‌ای از نشریه‌ خود را به موضوع کودک و نوجوان اختصاص دهند.

تقی‌پور در پاسخ به این پرسش که چنین حرکت‌هایی تا چه اندازه قادر به جریان‌سازی خواهند بود، گفت: «ما وظیفه داریم آنچه را بچه‌ها می‌خواهند، منتشر کنیم. مسئولیت اجتماعی همه‌ مدیران مسئول است که بخشی از رسانه‌ خود را به حوزه کودک و نوجوان اختصاص بدهند. شاید این مسئولیت اجتماعی موجی را ایجاد کند که نیاز به مصوبه نداشته باشد.»

وی تاکید کرد: «ما صرفا می‌خواهیم صدایی را به گوش این مدیران برسانیم. در این راستا کمیت مهم نیست. هستند رسانه‌هایی که هم اکنون درحوزه‌ کودک یا برای آن‌ها فعالیت می‌کنند، اما در این زمینه توجه به اصول علمی و ساختاری مهم است. هم اکنون معدل رسانه‌ای کشور توسعه پیدا کرده است و همین امر باعث خوشحالی است.»

گفتنی است که این کارگاه با مشارکت مجله‌ قلک برگزار شد. در این کارگاه مجله‌های قلک و فرفره در اختیار مهمانان قرار گرفت.

ویژه‌برنامه‌های هفته‌ ملی کودک تا 20 مهر 1397 به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان واقع در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها